سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : 19862
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی

جشنواره فیلم فجر استان قم مایه آبروی قم و هنرمندان بود

قم نيوز : قم نیوز:نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره فیلم فجر استان قم با برگزاری مناسبی که داشت، مایۀ آبروی قم و هنرمندان بود.
جشنواره فیلم فجر استان قم مایه آبروی قم و هنرمندان بود
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز با حضور در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حجت‌الاسلام والمسلین عبدالرضا ایزدپناه دیدار و در خصوص مسائل فرهنگی هنری استان گفت و گو کرد. امیرآبادی در این نشست به برگزاری مناسب جشنواره فیلم فجر استان قم اشاره کرد و گفت: این جشنواره مایۀ آبروی قم و هنرمندان استان بود که باید برای آن ردیف بودجه مناسب در نظر گرفته شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مهمترین اقدام مورد نیاز را تعیین شاخص‌های فرهنگی در استان‌ها عنوان کرد و افزود: متأسفانه به اعتبارات فرهنگی بسیار کم توجهی شده است و در کمبود بودجه‌ها از بخش فرهنگی کم می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان قم از کمبود زیرساخت‌های فرهنگی هنری رنج می‌برد بیان کرد: چرا نباید اهالی مناطقی چون نیروگاه و آذر و... مراکز فرهنگی مناسب داشته باشند؟

امیرآبادی ضمن ارائه پیشنهاداتی برای تسریع در روند احداث تالار مرکزی قم و شروع احداث کتابخانه مرکزی اظهار داشت: بنده به صورت جدی و در حد توان این دو پروژه را پیگیری و کمک خواهم کرد.

وی کمبود سالن سینما در استان را نیز مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: پیگیر رفع مشکل و تجهیز سینمای مجتمع نور هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی استقبال و توجه مردم قم به تعزیه‌خوانی را کم‌نظیر دانست و ابراز داشت: لازم است علاوه بر مکانی که در تالار مرکزی قم برای تعزیه‌خوانی در نظر گرفته شده، در نقطه دیگری از شهر نیز این اقدام صورت بگیرد تا از این ظرفیت مناسب بهترین بهره برده شود.

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مطبوعات و اصحاب رسانه استان اشاره کرد و گفت: لازم است روزنامه‌های قم بیشتر شوند تا در رقابت جدی به کمال برسند.

وی جایگاه خبرنگاران استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امیدوارم با برنامه‌ریزی مناسب، شأن و جایگاه اصحاب رسانه استان حفظ شده و مشکل معیشت ایشان حل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه وضعیت چاپ و نشر استان قم را در جایگاه مناسب عنوان کرد و افزود: باید به مشکلات این صنعت سخت، به ویژه حق و حقوق کارکنان در این صنعت توجه بیشتری شود.

وی ضمن ارائه پیشنهادی در خصوص طرح قرارگاه فرهنگی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم می‌تواند در قالب این قرارگاه، جلسات منظمی را با مسئولان فرهنگی استان داشته باشد تا با به روز کردن اطلاعات خود و هم افزایی بین دستگاه‌ها بتواند در شورای برنامه‌ریزی استان، از حقوق فرهنگی این شهر دفاع کند.

امیرآبادی در پایان سخنان خود اشاره‌ای به جلسات شورای فرهنگ عمومی استان قم کرد و اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با کمک قرارگاه فرهنگی در سیاستگذاری دستور جلسات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان تأثیرگذاری بسزایی دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf0cdy.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما