چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 19945
مدیرکل اخبار خارجی واحد مرکزی خبر در قم

نباید جایگاه بیداری اسلامی را به تحولات یک کشور تقلیل داد

قم نيوز : قم نيوز:مدیرکل اخبار خارجی واحد مرکزی خبر صدا و سیما گفت: بیداری اسلامی که اکنون اتفاق افتاده است، فرا‌تر از رفت و آمدهای سیاسی فعلی و گروهی در کشورهای منطقه است و نباید جایگاه بیداری اسلامی را به تحولات یک کشور تقلیل داد.
نباید جایگاه بیداری اسلامی را به تحولات یک کشور تقلیل داد
به گزارش قم نيوز و به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، حسن عابدینی اظهار کرد: بیداری اسلامی فرا‌تر از رخدادهای اتفاق‌افتاده در منطقه است و موج بیداری اسلامی، منطقه را فراگرفته است.

مدیرکل اخبار خارجی واحد مرکزی خبر صدا و سیما در نشست تحلیل مسائل غرب آسیا و شمال افریقا، در مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما افزود: دشمنان برای آنکه جلوی موج بیداری اسلامی را بگیرند از هر حربه‌ای استفاده کرده و می‌کنند.

کار‌شناس مسائل بین‌الملل گفت: بیداری اسلامی که اکنون اتفاق افتاده است، فرا‌تر از رفت و آمدهای سیاسی فعلی و گروهی در کشورهای منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه بیداری اسلامی را نباید به تحولات یک کشور تقلیل داد، گفت: در هیچ صورتی نمی‌توان به دشمنان اعتماد کرد.

عابدینی بیان کرد: آنان از هر فرصتی برای نابودی و ضربه زدن به اسلام مبتنی بر محور مقاومت و این موج بیداری اسلامی در راستای نیل به اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

مدیرکل اخبار خارجی واحد مرکزی خبر صدا و سیما به نقش کلیدی دین و رسانه و نیاز به این اصل در کشور و جهان اشاره کرد و با بیان مبانی نظری در این زمینه گفت: دنیا بر روی سه محور اساسی استوار شده است و کسانی که در جنگ جهانی دوم برنده بودند، در مفاهیم، آن را پایه ریزی کردند.

وی نظامی‌گری مبتنی بر بمب اتم، اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد و فرهنگ مبتنی بر لیبرال- دموکراسی را از اصول سه‌گانه پیروز در جنگ جهانی دوم برای مهندس دنیا معرفی ‌کرد و تصریح کرد: آمریکا به عنوان نخستین سازنده بمب اتم در دنیاست که با استفاده از این بمب‌ها، خود را قدرت بلامنازع در حوزه نظامی کرده است.

مدیرکل اخبار خارجی واحد مرکزی خبر صدا و سیما خاطرنشان کرد: در راستای نوع اقتصاد و فرهنگ مورد نظر امریکا نیز، نهادهای بین المللی تشکیل شده است تا این اهداف را دنبال کنند.

عابدینی انقلاب اسلامی ایران را منشا بسیاری از تحولات در منطقه و جهان ذکر کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه محور دیگر جایگزین محورهای اولیه شدند.

وی تصریح کرد: دیانت مبتنی بر ارزش‌های انسان محور (اومانیزم)، توسعه پایدار مبتنی بر جهانی‌سازی و ارتباطات مبتنی بر رسانه‌های فراگیر جای سه محور نخست نشست.

وی تاکید کرد: بر خلاف دین‌زدایی‌هایی که در اردوگاه شرق و غرب به صورت توامان روی داد، پس از انقلاب اسلامی، دین به عنوان یک اصل مهم مطرح می‌شود.

عابدینی در ادامه با اشاره به قدرت رسانه‌ها افزود: رسانه‌ها این توان را دارند که هر اتفاق و رویدادی را که در یک منطقه و کشور رخ می‌دهد به دیگر مناطق و کشورهای جهان برسانند.

وی افزود: با استفاده از قدرت رسانه‌ها گفتمان واحدی به سرعت در همه جای جهان منتشر می‌شود که به جریان‌سازی خبری در راستای اهداف صاحبان رسانه‌ها منجر می‌ شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchmwnz.23nwkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما