دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 20138

تقویت تحقیقات کاربردی مهم‌ترین رویکرد جهاد دانشگاهی قم

قم نيوز : قم نيوز:‌گسترش تحقیقات در جامعه، تقویت تحقیقات کاربردی، ایجاد بسیج فکری و مشاوره ای، تسریع در روند تشکیلات پژوهشی و جذب نیروهای کارآمد از مهم ترین اولویت های جهاد دانشگاهی قم است.
تقویت تحقیقات کاربردی مهم‌ترین رویکرد جهاد دانشگاهی قم
به گزارش قم نيوز، مشخصه اصلی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی قم، تکیه و توجه به طرح های خودجوش دانشجویی، تعمیق گرایش‌ها و باورهای دینی، رشد خلاقیت، پرورش استعدادهای هنری و ادبی، تقویت روحیه و توان علمی، تقویت تحقیقات کاربردی و ایجاد بسیج فکری دانشجویان است.

جهاد دانشگاهی دانشگاه با دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه تعامل سازنده ای دارد، این نهاد در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، درمانی و خدماتی فعالیت نموده و با استفاده از توان علمی محققین و اساتید برجسته دانشگاهی، گام‌های موثری را برای استقلال و خودکفایی کشور برداشته است.

در بخش آموزش جهاددانشگاهی، دانشگاه قم با درک این ضرورت و بنا بر رسالت خویش، از بدو فعالیت خود در این مرکز با بهره گیری از اساتید مجرب و دانشگاهی، برنامه ریزی صحیح و استفاده از تجارب خود، اقدام به برگزاری دوره های فوق برنامه در قالب کلاس های آمادگی آزمون تافل، ارشد، نرم افزارهای تخصصی مهندسی، طب سنتی، هنری و دیگر موضوعات، برای دانشجویان در دانشگاه نموده است که با استقبال دانشجویان مواجه شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، این نهاد در بخش فعالیت های آموزشی، به تقویت و توجه به آموزش‌های علمی کاربردی و سیاست گذاری مشخص در تنوع فعالیت های آموزشی توجه دارد.

جهاد دانشگاهی دانشگاه قم با تاکید بر آموزش مهارت های تخصصی و کاربردی مرتبط با رشته دانشجویان، تلاش می‌نماید دوره های تخصصی برگزار نماید که دانشجویان با کسب مهارت های لازم، در زمینه اشتغال توانمند‌تر عمل نمایند.

در حوزه فعالیت های فرهنگی، تشکیل و توسعه کانون‌ها و مراکز فرهنگی برای دانشجویان، شناسایی مسایل و مشکلات دانشجویان و جوانان و ارائه راه‌حل‌های مناسب، ارائه خط مشی در برخورد با مسائل سیاسی دانشگاه و نقش روشنگرانه و آگاهی بخشی از فعالیت‌های دانشجویی با تأسیس خبرگزاری دانشجویان ایران از اهم فعالیت های این نهاد است.

جهاددانشگاهی شعبه دانشگاه قم با هدف ورود به عرصه های جدید در عرصه دانشگاهی سعی برآن دارد با توجه به نیازها، در زمینه فرهنگ و مباحث فرهنگی در دو حوزه امور فرهنگی و فعالیت های فرهنگی فعالیت نماید.

جهاد دانشگاهی در این راستا، برنامه های فرهنگی متنوعی را در قالب مسابقات کتابخوانی، نشست های تخصصی علمی و فرهنگی، سمینار، بازدید های علمیش، دیدار با نخبگان علمی و فرهنگی و برگزاری نمایشگاه اجرا نموده است.

در بخش پژوهشی، با توجه به تحولات و پیشرفت های علمی وتخصصی، ضرورت پرداختن دانشگاه‌های کشور به مطالعات علمی و دینی، با متدولوژی علمی و پژوهشی و متناسب با زمان و زبان روز و اطلاع از پیشرفت‌های مطالعاتی در حوزه های متفاوت، جهاد دانشگاهی اقدام به تشکیل کانون های علمی چون کانون علمی پژوهشی نانو فیزیک نموده است.حوزه پژوهشی شامل انجام تحقیقات کاربردی و توسعه ای، ارائه مشاوره و پیگیری طرح های تحقیقاتی است.

با توجه به اینکه بهره گیری از خدمات این نهاد بر عهده خود دانشجویان است، این نهاد با اهداف گسترده و بلندبالایی مانند گسترش تحقیقات در جامعه، تقویت تحقیقات کاربردی، ایجاد بسیج فکری و مشاوره ای، تسریع در روند تشکیلات پژوهشی و جذب نیروهای کارآمد، قدم در راه بزرگ و کارآمدی گذاشته که می‌تواند زمینه ایجاد تحولات بسیاری را در جامعه دانشجویی فراهم کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdjf0x.yt0zs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما