سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : 20233
آیت‌الله علوی‌گرگانی

فیلم‌های ارائه شده در سینماها با الگوی اسلامی سازگاری ندارد

قم نيوز : قم نيوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید تمام کارهای سینمایی تنها در گفتار اسلامی نباشد، گفت: فیلم هایی که در سینماها ارایه می‌شود با الگوی اسلامی سازگاری ندارد.
فیلم‌های ارائه شده در سینماها با الگوی اسلامی سازگاری ندارد
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار مدیرعامل بنیاد گسترش سینمای اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد اظهار داشت: از مسائل مهمی که در جامعه موجب دغدغه مراجع و علما شده، سینما و فیلم هایی است که تولید می‌شود.

وی با اظهار تأسف از وضعیت برخی فیلم‌های موجود سینما افزود: فیلم هایی که در سینماها ارایه می‌شود با الگوی اسلامی سازگاری ندارد و محتوای همه آنها برخلاف تصریحات اسلامی است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه بیان داشت: باید تمام کارهای سینمایی تنها در گفتار اسلامی نباشد، بلکه باید در فعلیت رسانی نیز اسلامی باشد و این کار با انتخاب کارشناسان و دانشمندان حوزوی امکان پذیر است.

آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: کارشناسان حوزوی نیز در امور سینمایی باید زیر نظر مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری، به کلیه برنامه‌های سینما و فیلم‌های تولیدی نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌های تولیدی، مستند تاریخی و سندی داشته باشند، نه این که خود افراد طبق نظر خودشان برنامه‌هایی تولید کنند که ساختار تاریخی آن بهم خورده است.

این مرجع تقلید، با اشاره به فیلم رستاخیز و نشان دادن چهره حضرت عباس(ع) بیان داشت: گاهی مواقع قوانینی وجود دارد؛ ولی در مرحله اجرا دچار مشکل می شود و تولیداتی که می شود؛ خلاف عقلانیت و عرف جامعه است.

برخی تولیدات سینما تاریخ را مسخ می‌کند

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که برخی تولیدات سینمایی، واقعیات مسلم تاریخی را مسخ می‌کنند، گفت: برخی از تولیدات موجب می شود تا اقشار مختلف جامعه، دچار ناراحتی شوند، عوض کردن برخی از واقعیات در فیلم ها مسئولیت ساز است.

وی تصریح کرد: حضور نهاد روحانیت در مراکز سینمایی و تولید فیلم، عامل نظارتی برای این گونه تولیدات هنری است.

استاد برجسته حوزه بیان داشت: جلوگیری از هتک حرمت به اشخاص، تحریفات تاریخی و جلوگیری از برخی هنجارشکنی‌ها در فیلم‌ها حضور نهاد روحانیت را در این عرصه ضروری کرده است.

تأکید بر حضور کارشناسان دینی حوزوی در امور تولیدات سینمایی

وی افزود: نمایش باید حکایت از واقعیات باشد و برخی از واقعیات نیز موجب اختلال در جامعه می شود که باید با بررسی دقیق کارشناسانه فیلم ها تولید و پخش شود .

این مرجع تقلید شیعیان یاد آور شد: مسئولین سینمایی باید سلسله نشست هایی با کارشناسان دین شناس که دارای کمال، فضل و تاریخ شناس هستند داشته باشند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله علوی گرگانی گفت: اگر از حضور کارشناسان دینی حوزوی در امور تولیدات سینمایی بهره برده شود دیگر شاهد این گونه حرکات در تولیدات سینمایی نخواهیم بود .
انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcjt8e8.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما