جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : 20374
در خطبه های نماز جمعه قم عنوان شد

تاکید امام جمعه قم بر مرزبندی با دشمنان و حفظ حرمت ایام فاطمیه

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: باید با دشمن مرزبندی کاملی داشته باشیم و این باور را که جهان به دهکده ای واحد در عرصه فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است و نباید به اندیشه های متفاوت تکیه کرد را از بین ببریم.
تاکید امام جمعه قم بر مرزبندی با دشمنان و حفظ حرمت ایام فاطمیه
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری که در خطبه های نماز جمعه این هفته قم سخن می گفت، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار کرد: زینب کبری(س) الگوی عفاف و حجاب برای همه مسلمانان است و برای مردم ایران نیز الگو به شمار می رود زیرا ایران کشوری انقلابی و متکی بر ارزش های دینی است.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: به نظر می رسد برخی در رعایت نکردن عفاف و حجاب با یکدیگر مسابقه می دهند و خیابان ها ما مناسب یک جامعه اسلامی نیستند، البته غرب به این مسابقه دامن می زند و خانواده ها و بانوان باید هوشیار باشند و در تربیت فرزندان خود، حضرت زینب(س) را الگو قرار دهند که در دوران اسارت نیز صورت خود را از نامحرمان می پوشاند.

امام جمعه قم تصریح کرد: امسال ایام نوروز با فاطمیه هم زمان است و مردم حافظ حریم ها هستند و صدا و سیما نیز باید حرمت اهل بیت(س) را رعایت کند و رسیدگی به وضعیت معیشتی آنها باید به طور جدی مد نظر قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: مردم قم در سال گذشته حماسه ای در احسان و نیکوکاری آفریدند و امسال نیز چنین حماسه ای را می آفرینند. ۲۲ اسفند نیز ساروز تاسیس بنیاد شهید است و شهدا که آبروی اسلام و قرآن را خریدند، در قلب ملت ایران جای دارند و تجلیل از آنها، و حفظت حرمت خانواده های آنها، امری ضروری است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: در پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان، در مورد معیشت مردم و مسائل فرهنگی و ضرورت مقابله با دشمن، صحبت هایی صورت گرفت و وزیر اقتصاد و معاون وزیر امور خارجه به پرسش های اعضای خبرگان پاسخ گرفتند.

امام جمعه قم گفت: نقطه اوج این اجلاس، دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و فرمایشات ایشان، منشوری انقلابی و ترسیم کننده آینده جمهوری اسلامی بود ضمن این که ایشان دغدغه ها و راه حل ها را به خوبی تبیین کردند و باید این فرمایشات ایشان در کشور ترویج شود.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت ارزیابی واقعیت های جامعه و جهان تاکید کردند و فرمودند که ملت ایران با دشمنی غدار روبروست ولی با روحیه استقلال طلبی مردم ایران، در مقابل آن ایستاده است و این موضوع غیر قابل انکار است. از سوی دیگر دشمن در عرصه اخلاقی دچار انحطاط شده است و از تروریسم حمایت بی دریغ می کند که سبب ایجاد نفرت عمومی در سطح جهان شده است و ما نیز با شناسایی نقاط قوت و ضعف، باید از سرمایه نسل جوان به وسیله میدان دادن به آنها، استفاده کنیم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: باید با دشمن مرزبندی کاملی داشته باشیم و این باور را که جهان به دهکده ای واحد در عرصه فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است و نباید به اندیشه های متفاوت تکیه کرد را از بین ببریم و رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید بسیار کرده اند که در زمین دشمن بازی نکنیم و فعالیت های ما به نفع استکبار نباشد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcfjmd0.w6dxeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما