شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 20392
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی معاون رئیس جمهور:

بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دفتر برنامه ریزی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری گفت: در سال آینده بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه و تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های دولتی واگذار می‌شوند.
بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه می‌شود
به گزارش قم نیوز، امیر باقری شب گذشته در مجمع عمومی انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۳ حدود ۳۰۰ پروژه ملی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، اعتبارات کامل دریافت کرده‌اند اظهار کرد: در بودجه سال ۹۳ پروژه‌هایی که کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، ۵ درصد اعتبارات سال ۹۲ و پروژه‌هایی که ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت کرده‌اند، ۴۰ درصد اعتبارات سال ۹۲ به آن‌ها اختصاص داده شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری افزود: رشد اقتصادی در سال آینده ۱. ۷ درصد و نرخ سرمایه گذاری ۲. ۴ درصد پیش بینی شده است و بر همین اساس همه باید تلاش کنند تا از حضور دولت در عرصه‌های مختلف کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه این بودجه فرصت مناسبی برای از سر گیری فعالیت‌های اقتصادی است تصریح کرد: بودجه سال ۹۳ لزوما انبساطی و تورم زا نبوده و در این بودجه اعتبارات خوبی به طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است.

باقری خاطر نشان کرد: نرخ مالیات با نظر مجلس دو درصد افزایش پیدا کرده است و این موضوع کمی برای دولت نگران کننده است. زیرا سبب افزایش ۴۳ درصدی درآمدهای مالیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بودجه کشورمان، همواره نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی بسیار کم است عنوان کرد: این موضوع بخاطر پایین بودن نرخ مالیات نیست، بلکه به دلیل فرار مالیاتی است که در اقتصاد کشورمان در بسیاری از مقاطع رخ داده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه بودجه کل کشور بیش از ۸۰۳ هزار میلیارد تومان است عنوان کرد: هزینه‌های جاری در بودجه ۹۳ حدود ۲۹ درصد و هزینه‌های عمرانی ۲۰۷ درصد رشد داشته است که در این میان ۵۹۷ هزار میلیارد بودجه کشورهای دولتی و ۲۱۱ هزار میلیارد بودجه عمومی کشور است.

باقری با اشاره به اینکه مصارف بودجه سال آینده نیز شامل ۱۵۰ هزار میلیارد اعتبارات هزینه‌ای، ۴۱ هزار میلیارد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۲۰ هزار میلیارد تملک دارایی‌های مالی است اظهار کرد: منابع بودجه سال ۹۳ شامل ۱۰۰ هزار میلیارد درآمد، ۸۰ هزار میلیارد واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و ۳۱ هزار میلیارد واگذاری دارایی‌های مالی است.

وی تراز عملیاتی بودجه ۹۳ را همچون سال‌های گذشته منفی دانست و گفت: این موضوع بدان معناست که درآمدزایی برای جبران میزان اعتبارات هزینه‌ای در کشور وجود ندارد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری افزود: در سال آینده بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه و تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های دولتی واگذار می‌شوند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcf0md0.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما