شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 20400
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آسیب‌های اجتماعی تماس تصویری بسیار مشهود است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آزاد شدن تماس تصویری رایتل اگر حسن و سود داشته باشد بسیار اندک و ناچیز است، اما ضررهای این تکنولوژی بسیار زیاد است که نباید نسبت به این مسئله غفلت ورزید.
آسیب‌های اجتماعی تماس تصویری بسیار مشهود است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمود رجبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درقم، ی رایتل بیشتر از منافع آن است، از سویی هیچ ضرورتی هم برای این شبکه وجود ندارد، بنابراین راه اندازی رایتل قابل قبول نیست.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه برای عمومی سازی هر صنعتی، باید نسبت مصلحت و مفسده آن را سنجید، افزود: اگر مفسده یک صنعت و تکنولوژی بیشتر باشد، نباید جامعه را بدان مبتلا کرد، این به معنای مخالفت با تکنولوژی نیست، بلکه مخالفت با عمومی کردن صنعتی است که سلامت روانی جامعه را نشانه می‌گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آسیب‌های تماس تصویری، تصریح کرد: آزاد شدن تماس تصویری رایتل اگر حسن و استفاده داشته باشد بسیار اندک و ناچیز است، اما ضررهای این تکنولوژی بسیار زیاد است که نباید نسبت به این مسئله غفلت ورزید.

وی با اشاره به تهدیدات غیر ملموس تکنولوژی‌های جدید، عنوان کرد: تماس‌های تصویری ازنظر اخلاقی می‌تواند تهدیدهای زیادی را برای نظام خانواده در بر داشته باشد، از نظر مسائل امنیتی نیز می‌تواند خطرات خانوادگی و اجتماعی زیادی را در بر داشته باشد که مسئولان نسبت به آن غافل هستند.

مراجع و علما خطر تهدید تماس تصویری را گوشزد کرده‌اند
آیت الله رجبی با اشاره به نظر بزرگان درباره تماس تصویری، بیان کرد: مراجع و علما بار‌ها خطر تهدید تماس تصویری رایتل را گوشزد کرده‌اند، راه اندازی تماس تصویری رایتل از سوی دولت برخلاف مصالح نظام، اسلام و کانون خانواده‌ها است.

قائم مقام مؤسسه پژوهشی امام خمینی با اشاره به ادعاهای افرادی که برای ورود تماس تصویری به حریم خانواده‌ها تلاش می‌کنند، گفت: اینکه می‌گویند مردم باید خودشان به درک صحیح از استفاده از تکنولوژی برسند، منطقی غلط و اشتباه است زیرا هیچ دین و منطقی با آن سازگار نیست که تکنولوژی را بدون معرفی آسیب‌ها به جامعه وارد کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اولویت فرهنگ سازی اجتماعی برای ورود تکنولوژی به جامعه، تاکید کرد: ما باید فرهنگ سازی کنیم، اما در شرایطی که ما فرهنگ سازی را نداشته‌ایم و دشمنان هم فرهنگ ما را نشانه رفته‌اند و درصدد ضربه زدن به اسلام هستند، ورود این تکنولوژی در حریم خانواده‌ها بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به بحث‌های ورود ماهواره به جامعه، اظهار کرد: در گذشته نیز در برابر ماهواره‌ها نیز چنین تصمیمی گرفته شد و ادعا کردند که مردم باید خودشان تصمیم گیرنده باشند که در حال حاضر نیز ما شاهد آسیب‌های جدی ماهواره‌ها در حریم خانواده‌ها هستیم.

رسانه‌ها در کنار علما رسالت آگاهی بخشی را به عهده بگیرند
آیت الله رجبی با اشاره به زمینه ساز بودن بودن این تکنولوژی برای آسیب‌های اجتماعی، افزود: بسیاری از آسیب‌های تربیتی و اخلاقی و حتی بزهکاری‌ها به گونه‌ای است که اگر بستر آن فراهم و تسهیل شود، نمی‌توان از آن جلوگیری کرد.

قائم مقام مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به حساسیت اسلام بر روی عفت و جیا، تصریح کرد: اسلام نسبت به مسائل حیا و عفت بسیار حساس و دقیق عمل می‌کند، زیرا حوزه این مباحث حوزه‌ای است که بی‌دقتی بر نمی‌تابد چون بی‌دقتی اندکی می‌تواند کیان جامعه را نشانه بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره مخالفت اسلام با تکنولوژی‌هایی که دین و کانون خانواده را نشانه می‌گیرد، عنوان کرد: اسلام، اخلاق و شرع مجوزی برای آسیب زدن به بنیان خانواده نمی‌دهد، جای تاسف است که برخی آگاهانه یا نا‌آگاهانه در حال کمک به دشمنان اسلام هستند و به زیان ملت قدم بر می‌دارند.

وی با اشاره به رسالت رسانه در کنار علمای دین، خاطرنشان کرد: ملت با وجود زمینه‌های فساد در جامعه باید آگاهانه و هوشیارانه عمل کند و رسانه‌ها نیز در کنار علما و مراجع وظیفه آگاهی بخشی به مردم را دارند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfxjd0.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما