شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 20405
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم

بیش از ۵۰۰ دیدار با خانواده‌های شهدا تا پایان سال انجام می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: ۵۶۹ دیدار با خانواده‌های شهدا در ایام ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند انجام می شود که در این برنامه ها مسئولان استانی نیز شرکت می کنند.
بیش از ۵۰۰ دیدار با خانواده‌های شهدا تا پایان سال انجام می‌شود
به گزارش قم نیوز، سیدجواد هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه اصلی ترین رسالت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تکریم خانواده های شهداست اظهار کرد:در هشت سال دفاع مقدس شاهد از خودگذشتگی فرزندان شهید و آزاده بودیم و وظیفه ما در شرایط فعلی بررسی و انتشار این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه حضرت زینب در انتشار مفاهیم اصلی بسیار تاثیر گذار است عنوان کرد: همه به این موضوع عقیده دارند که اگر این اتفاق نمی افتاد حوادث مهم تاریخ بشریت ناقص باقی می ماند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم شهدا را در رهایی از این جود خاکی الگو دانست و خاطر نشان کرد: شهدا در این مسیر خود را به خدا سپردند و مسیر الهی را پیمودند و امروز نباید با عملکرد برخی از حوزه های مختلف هشت سال دفاع مقدس را از بین ببریم و باید برای حفظ این موضوع کوشا باشیم.

هاشمی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان در برابر هجمه‌های غرب و شرق ایستادند خاطر نشان کرد: در شرایطی که بیش از ۳۰ کشور در برابر ایران قد علم کرده بود، با جانفشانی‏‌‏های خود نهال انقلاب را آبیاری و شکوفا کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی در برابر شهدا ایستادگی کند باید با او مقابله کنیم خاطرنشان کرد:‌ این افراد باید بدانند که جوانان کشور ما جان و خون دادند تا نام امام و ارزش‌های ایشان باقی بماند و این رسالت کنونی بر عهده شما قرار دارد.

وی تصریح کرد:‌شهدا،‌ جانبازان و آزادگان را باید تکریم کنیم و تا زمانی که نام شهید زنده است،‌ ایثار، رشادت و خلوص زنده است، در نتیجه جامعه زنده خواهد ماند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم جامعه اسلام توسط رهبری فهیم هدایت می شود عنوان کرد: برنامه‌هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران برای این روز برنامه‌ریزی کرده است در قالب ۱۶ سرفصل و ۶۰ برنامه طراحی شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه همایش بزرگداشت روز پرستار از برنامه روز شهدا بود خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از متولیان برگزاری ۲۲۰ یادواره شهید،‌ ۲۲ نفر از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و ۲۲ نفر از مروجان فرهنگ ایثار ۲۲ اسفند امسال با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه دیدار با آیت الله نوری همدانی از برنامه های اصلی بنیاد شهید است عنوان کرد: ۵۶۹ دیدار با خانواده‌های شهدا در ایام ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند برگزار می‌شود که در این برنامه ها مسئولان استانی نیز شرکت می کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم رونمایی از تمبر یادبود ۴ هزار و ۵۰۰ شهید و حضور ۲۲ نفر از خانواده‌های شهدا به صورت نمادین برای اهدای این تمبرها را از دیگر برنامه‌های ویژه روز شهدا ذکر کرد و عنوان کرد : از پنج خانواده شهدایی که روز ۲۲ اسفند متولد یا به شهادت رسیدند نیز در این مراسم دعوت شده است تا در این مراسم که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود، شرکت کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم به تبلیغات صورت گرفته به منظور نهادینه‌سازی روز بزرگداشت شهید و معرفی شهدا به جامعه اشاره کرد و افزود: انتقال پیام شهدا از طریق بنرها و تابلوهایی در چهار نقطه شهر انجام شده و بروشورهای روز بزرگداشت شهدا، ویژه‌نامه روز بزرگداشت شهدا و ارسال پیام تبریک به ۶ هزار خانواده شهید انجام شده است.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcamynu.49nww15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما