دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 2062
با همکاری شهرداری و هیئات مذهبی؛

چهره شهر قم سیاهپوش می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری هر سال با همکاری تشکل‌ها و هیئات مذهبی شکلی تازه به شهر می‌دهد و پارچه‌های سیاه را در بسیاری از نقاط شهر نصب می‌کند.
چهره شهر قم سیاهپوش می‌شود
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری امروز ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و با اشاره به اهمیت این ایام اظهار داشت: جایگاه ماه‌های معنوی به ویژه ماه محرم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و از این ماه‌ها به بهترین شکل استفاده شود.

وی با بیان اینکه با فرا رسیدن ماه محرم تغییراتی در سطح شهر ایجاد می‌شود، ابراز داشت: ماه محرم، ایام حزن و اندوه است و فضای شهر نیز سیاهپوش می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: اقداماتی در زمینه سیاهپوش کردن شهر در دستور کار شهرداری است تا در این ایام فضای شهر تغییر کرده و اقداماتی صورت گیرد.

بختیاری به همکاری تشکل‌های مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری هر سال با همکاری تشکل‌ها و هیئات مذهبی شکلی تازه به شهر می‌دهد و پارچه‌های سیاه را در بسیاری از نقاط شهر نصب می‌کند.

وی یکی از وظایف شهرداری را نظم بخشی عنوان و تصریح کرد: برای نصب پلاکارد و پوستر محدودیتی وجود ندارد و تنها در بحث نصب بنر مجوز شهرداری ضروری است و متولی هماهنگی‌های لازم در این زمینه شهرداری است که مردم باید همکاری مطلوبی در این خصوص داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از سیاه پوش شدن شهر به‌عنوان سنتی دیرینه یاد کرد و اظهار داشت: سیاه پوش بودن در این ایام از سنت‌هایی است که تمام مسلمانان وظیفه دارند به آن پایبند باشند و شهرداری نیز در این زمینه وظایف خود را اجرایی می‌کند.

بختیاری گفت: سیاه پوش شدن شهر تاثیر مستقیمی در القای تفکرات معنوی به شهروندان دارد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.0b5urhbg5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما