چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 20649

تبیین فرهنگ باید به دور از افراط و تفریط باشد

قم نيوز : قم نيوز:‌عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تبیین عالمانه و صحیح و به دور از افراط و تفریط‌ها در هموار ساختن مسیر و رشد و تعالی فرهنگی حرف اول را می‌زند.
تبیین فرهنگ باید به دور از افراط و تفریط باشد
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به اشراف کاملی که به مسائل داخلی و بین المللی دارند یک نگرانی را نسبت به فرهنگ اسلامی و انقلاب به صراحت بیان کردند.

وی با بیان اینکه مبحث فرهنگ دغدغه امروز و دیروز رهبری نیست، بیان داشت: نباید فراموش کنیم که ایشان درباره مسائل فرهنگی با به کار بردن برخی اصطلاحات همچون شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و مهندسی فرهنگی تاکیدات فراوانی داشتند و از چندین سال قبل بود که این اصلاحات از سوی ایشان وارد مباحث فرهنگی شد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه این دغدغه‌ها نشان می‌دهد که رهبری به مبحث فرهنگ نگاه ویژه دارند و همیشه نیز تاکید داشته‌اند که فرهنگ را باید با استفاده از ابزار و داشته‌های داخل ایجاد کرد.

فرهنگ باید از اداب و رسوم و اعتقادات یک ملت نشات بگیرد

وی با تاکید براینکه فرهنگ یک کشور باید از آداب و رسوم و اعتقادات یک ملت نشات بگیرد گفت: شاید اولین قدم در بیچارگی یک ملت این باشد که خود را دل خوش به فرهنگ وارداتی کند.

حجت الاسلام واعظ موسوی ادامه داد: ایران اسلامی هم از لحاظ باورهای دینی و هم سابقه بین المللی بر تارک دنیا می‌درخشد و می‌تواند با اعتقاد به نیروهای داخلی خود که از توانمندی بالا برخوردار بوده و برگرفته از آئین و ملیت ایرانی و مذهب اهل بیت(ع) است خود را به بهترین نحو ممکن و بالاترین نقطه در عرصه جهان برساند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید داشتند که مدرک و تحصیلات و استفاده از علوم وارداتی تنها به معنای فرهنگ نیست بلکه باید ارزش های دینی و اسلامی با تکیه بر جایگاه ایران به یک باور عمومی و یک گفتمان تبدیل شود.

وی تاکید کرد: تبیین عالمانه و صحیح و به دور از افراط و تفریط ها در هموار ساختن مسیر و رشد و تعالی فرهنگی حرف اول را می‌زند و باید در این زمینه به سخنان متدینین و دلسوزان نظام و کسانی که مامور ارشاد جامعه اسلامی هستند بخصوص اساتید حوزه و دانشگاه توجه شود.

عضو کمیسیون پاسداری از ولایت فقیه در مجلس خبرگان در پایان سخنان خود بر استفاده از نخبگان جامعه در فرهنگ سازی و بهره گیری از نظرات آنان در اصلاح ساختار نامتعادل کنونی فرهنگ تاکید کرد.

انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcaoinu.49nwy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما