چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : 20655
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم:

نباید طبابت با تجارت گره بخورد

قم نيوز : قم نيوز:‌رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به اینکه گاهی تجارت با طبابت گره می‌خورد گفت: باید تلاش شود که این فرهنگ در جامعه باب نشود و اخلاق پزشکی در جامعه گسترش یابد.
نباید طبابت با تجارت گره بخورد
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری پیش از ظهر امروز در همایش موسسه خیریه امدادگران عاشورا ضمن خیر مقدم به حضور اعضای خیریه در قم اظهار کرد: نیکوکاری توفیقی است که خداوند نصیب شما کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های دستیابی به خدا این است که او را یاد کنید گفت: انسان اگر از غیر خدا چیزی بخواهد محبت خدا از انسان می‌رود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به مقام حضرت ابراهیم (ع) بیان کرد: حضرت ابراهیم هیچ موقع حاجت مؤمنی را رد نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه اگر انسان دست‌هایی را که به طرفش می‌آید رد نکند محبت خدا در دل وارد می‌شود تصریح کرد: این دست‌ها نعمت‌هایی هستند که خداوند به طرف ما می‌فرستد.

میرباقری با بیان اینکه خداوند می‌خواهد که شما مجرای رحمت خداوند باشید افزود: اگر شما صدقه‌ای می‌دهید این صدقه اول به دست خدا می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه وقتی به محرومی کمک می‌کنیم مسیر رحمت خداوند می‌شویم گفت: امکاناتی که ما داریم برای ما نیست و از خدا است به این علت که از اول آن‌ها را نداشته‌ایم و با خود نیز نخواهیم برد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه فیض‌هایی که به ما می‌رسد برای این است که از یک دست بگیریم و از دست دیگر بدهیم عنوان کرد: واسطه خیر بودن بسیار بالا است و ارزش بسیار بالایی دارد.

وی با بیان اینکه این دادن‌ها و گرفتن‌ها مسیر رسیدن به خدا است افزود: شما باید این نعمت را قدر بدانید.

میرباقری بیان کرد: شما باید آگاه باشید که دستی که به سمت شما می‌آید کریمانه تکریم کنید و ارزش آن را بدانید.

وی با اشاره به اینکه اگر شما نیازمندان را تکریم کردید خواهید دید که خداوند چگونه جواب شما را خواهد داد گفت: باید توجه داشته باشید که در راه اکرام نیازمندان و گرفتن دست محرومان خسته و مأیوس نشوید.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه کمیت را تابع کرامت کنید تصریح کرد: آبروی انسان‌ها ارزش دارد و باید به گونه‌ای کمک کنید که توهینی به محرومان نشود.

وی توجه به محرومان در هر زمان و مکانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ممکن است دستی که در نیمه‌های شب به سوی شما دراز شود عنایت خداوند باشد و می‌خواهد شما را آزمایش کند و شما باید سعی کنید عنایت خداوند را در هیچ زمانی از دست ندهید.

میرباقری با اشاره به اینکه در راه کمک به مردم همه سختی‌ها را تحمل کنید ادامه داد: هر زمان که احساس کردید کمک به محروم سخت است و مشکلاتی در پیش راه شما به وجود می‌آید بدانید که این تلاش شما ارزش دارد و باید آن مشکلات و سختی‌ها را غنیمت بشمارید.

وی با بیان اینکه شما باید مواظب سازمان خود باشید عنوان کرد: ممکن است سازماندهی این مؤسسات کرامت محور نباشد و بسیار خطرناک است و باید سعی کنید که هدف شما کریمانه باشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به پیشرفت در دانش پزشکی و اخلاق پزشکی بعد از انقلاب گفت: با این حال با نقطه‌ای که انتظار از یک جامعه روحانی است فاصله زیاد دارد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های درمان در کشور ما بسیار بالا است گفت: آدم بیمار مستمند است و به هر دری برای رفع بیماری می‌زند ولی متأسفانه مشاهده می‌شود که گاهی هزینه درمان بیماری‌ها در ایران از بسیاری از کشورها بالاتر است و باید این مشکل حل شود.

میرباقری با اشاره به اینکه گاهی تجارت با طبابت گره می‌خورد گفت: باید تلاش شود که این فرهنگ در جامعه باب نشود و اخلاق پزشکی در جامعه گسترش یابد.

وی با بیان اینکه گاهی به یک ورزشکاری حقوق میلیاردی پرداخت می‌شود و رسانه‌ای می‌شود گفت: با این اوضاع؛ اخلاق اجتماعی نابود می‌شود و این‌گونه فرهنگ طبابت به تجارت تبدیل می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه یک اقلیت می‌تواند یک فرهنگ غلط را درست کند گفت: باید با این‌گونه رفتارها برخورد شود تا این فرهنگ در جامعه وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه خدمات انجمن بسیار بالا است گفت: سرانه درمان بیماری‌هایی مانند سرطان بسیار بالا است و باید سعی شود که هزینه درمان اقشار ضعیف جامعه کاملاً تأمین شود و شما باید اقدام بزرگتری کنید که هزینه درمان کاملاً پرداخت شود.

میرباقری با بیان اینکه شما می‌توانید اخلاق پزشکی را بیش از این افزایش دهید گفت: فعالیت‌ها باید در راه ارزان شدن خدمات پزشکی باشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه محتوای علم پزشکی باید به سمت دین پیش رود گفت: ساختار خدمت‌رسانی، اخلاق پزشکی و علم پزشکی باید دینی شود و شما می‌توانید این کار را انجام دهید.

وی گفت: اگر ما یک سازمان پزشکی کرامت‌محور تاسیس کنیم در جهان جریان‌ساز می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchm-ni.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما