جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 20738

اکران «معراجی‌ها» و «چ» در سینماهای قم

قم نيوز : قم نیوز: فیلم‌های سینمایی «معراجی‌ها» و «چ» پس از عبور از داوری جشنواره فیلم فجر در ایام نوروز مهمان سینماهای قم می‌شود.
اکران «معراجی‌ها» و «چ» در سینماهای قم
به گزارش قم نیوز، فیلم‌های «معراجی‌ها» و «چ» دو فیلم برگزیده‌ای هستند که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر خوش درخشیدند و پس از اتمام جشنواره فیلم فجر، برای محک زدن ذائقه مخاطبان راهی سینماهای کشور شدند.

فیلم «معراجی‌ها» کاری از مسعود ده‌نمکی است که با حضور در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی در این جشنواره شد.
معراجی‌ها روایت جوانی به نام محمد است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت‌های سرسختانه پدرش مواجه می‌شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط‌‌های عجیب و غریب می‌گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می‌رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می‌شود.

در فیلم «معراجی‌ها» سید محمود رضوی به عنوان تهیه‌کننده، فرشاد گل‌سفیدی به عنوان مدیرفیلمبرداری، مرتضی اصلان‌زاده به عنوان صدابردار، سیامک مهماندوست به عنوان تدوین‌گر، حمید شهیری به عنوان طراح صحنه و لباس و مسعود ولدبیگی به عنوان طراح گریم کارگردان را یاری کردند.

اکبر عبدی، برزو ارجمند، دانیال عبادی، بهاره افشاری، مهران رجبی، سید جواد هاشمی، پندار اکبری و پوراندخت مهیمن در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم «چ» نیز کاری از ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان خوش‌نام کشورمان در عرصه دفاع مقدس است که با حضور در این دوره از جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین تدوین، بهترین صدابرداری، بهترین جلوه ویژه میدانی، بهترین جلوه ویژه بصری و بهترین بازیگر مکمل مرد را به خود اختصاص داده و نامزد دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه و لباس شده است.

فیلم «چ» روایت ۴۸ ساعت از زندگی دکتر مصطفی چمران در محاصره شهر پاوه توسط نیروهای ضدانقلاب در سال ۵۸ است و روایتی از همزمانی بحران شهر پاوه در مرداد ماه ۵۸ با دکتر مصطفی چمران به عنوان معاون دولت موقت در امور انقلاب است که چمران به همراه سرتیپ فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش وارد شهر پاوه می‌شوند تا به اوضاع و امور سرکشی کنند.

مهدی کریمی تهیه‌کننده، حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری، بهمن اردلان صدابردار، مهرداد میرکیانی چهره‌پرداز، عباس بلوندی طراح صحنه و لباس، مهدی حسنیی‌وند تدوین و سید علیرضا علویان صدا گذار در این فیلم به یاری کارگردان شتافتند.

فریبرز عرب‌نیا، سعید راد، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، اسماعیل سلطانیان و امیررضا دلاوری از جمله بازیگران مطرح سینمای ایران هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم‌های «معراجی‌ها» و «چ» دو فیلم برگزیده جشنواره فجر با اکران در سینماهای قم در ایام تعطیلات نوروزی، ذائقه مخاطبان را محک می‌زنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjoae8.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما