جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 20742

برگزاری لیگ موجب رونق شطرنج قم شده است

قم نيوز : قم نیوز:رئیس هیئت شطرنج استان قم گفت: برگزاری لیگ موجب رونق شطرنج در استان قم شده است.
برگزاری لیگ موجب رونق شطرنج قم شده است
به گزارش قم نیوز، حسین رحمتی نشاط اظهار داشت: هدف ما از برگزاری رقابت‌های لیگ شطرنج و همچنین مسابقات مختلف و متنوع در طول سال توسعه و تعمیم این رشته ورزشی در استان قم است و شطرنج‌بازان قمی در رده‌های سنی مختلف در این پیکارها با یکدیگر رو به رو می‌شوند و از تجارب و توانایی‌های یکدیگر استفاده می‌کنند.

وی افزود: حضور شطرنج‌بازان قمی در مسابقات لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور موجب شده تا انگیزه و اشتیاق چهره‌های نونهال و نوجوان برای رسیدن به سطحی که به عضویت تیم تربیت بدنی قم در لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان دربیایند بیشتر شود.

رئیس هیئت شطرنج استان قم اضافه کرد: بر همین اساس هیئت شطرنج استان قم اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌های قم کرد و این رقابت‌ها در سالن شطرنج مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان در حال انجام است و شطرنج‌بازان شرکت کننده در این پیکارها در ترکیب هفت تیم از ادارات و باشگاه‌های استان قم به رقابت می‌پردازند.

رحمتی نشاط تصریح کرد: شطرنج‌بازان هفت تیم حاضر در لیگ دسته اول شطرنج باشگاه‌های قم در تلاش برای کسب عناوین برتر در یک جدول دوره‌ای با یکدیگر به رقابت می‌پردازند در حالی که هر تیم متشکل از ۶ نفر شامل ۴ بازیکن اصلی و ۲ بازیکن ذخیره است.

وی یاد آور شد: در حالی که بسیاری از قهرمانان، پیشکسوتان، نوجوانان و بازیکنان برتر شطرنج استان قم در این مسابقات حضور داشتند و بازی‌ها برای دو نیم فصل برنامه‌ریزی شده است، تیم شطرنج لوازم ساختمانی خاوری توانست عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کند.

رئیس هیئت شطرنج استان قم در ادامه به برگزاری مراحل یازدهم و دوازدهم لیگ شطرنج قم اشاره کرد و ابراز داشت: مراحل یازدهم و دوازدهم لیگ شطرنج باشگاه‌های استان قم با جدال مدعیان کسب عناوین برتر در سالن هیئت شطرنج برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این مراحل به قضاوت داور بین المللی محمدرضا لاجوردی در حالی به انجام رسید که بعد از پایان ١٢ دور، هم اکنون تیم لوازم ساختمانی خاوری با ٣٦.٥ امتیاز در صدر جدول است و تیم کبیر پالت پویا با ٢٨ امتیاز در مکان دوم قرار دارد.

رحمتی نشاط همچنین به نتایج بازی‌های انجام شده اشاره کرد و افزود: تیم‌های مدرسه شطرنج بزرگمهر و فراز به نتیجه مساوی ٢ بر ٢ رضایت دادند و مسابقه تیم‌های شطرنج لوازم ساختمانی خاوری و دانشگاه علوم پزشکی نیز ٢ بر ٢ مساوی شد، ضمن اینکه تیم پیشکسوتان با نتیجه ٣ بر یک تیم شطرنج شهرداری قم را شکست داد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcewf8w.jh87ei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما