شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : 20805
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مطالعه در رفتار حضرت زهرا (س) سبب دوری از هوس دنیوی می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: با مطالعه در رفتار حضرت زهرا (س) می‌توان از هوا و هوس‌های دنیوی دوری کرد.
مطالعه در رفتار حضرت زهرا (س) سبب دوری از هوس دنیوی می‌شود
به گزارش قم نيوز، آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی با اشاره به وصیت‌های ائمه اطهار (ع) اظهار کرد: وصیت‌های که ائمه اطهار (ع) داشته‌اند و دلیل وصیت خود را خودشان بهتر می‌دانند و علما تنها حدسیات خود را مطرح می‌کنند و حدسیات آن‌ها دلیل اصلی وصیت ائمه اطهار (ع) نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حضرت فاطمه (س) شاید به این دلیل وصیت کردند که شب دفن شوند که با رفتار افراط گران مخالف بودند و موافق شرکت افراط گران در مراسم تشیع جنازه و نماز میت خودشان نبودند و از همین رو وصیت کردند تا در شب توسط همسرشان حضرت علی (ع) تشیع شوند.

وی با اشاره به اینکه درس‌های بزرگی می‌توان از حضرت زهرا (س) گرفت عنوان کرد: بزرگ‌ترین درسی که می‌توان از زندگی حضرت زهرا (س) می‌توان گرفت میانه روی و اقتصاد در زندگی است که باید افراط و تفریط زیادی در زندگی نداشت و بانوان باید سعی کنند تا محبت را نسبت به همسران و فرزندان در حد متعادل رعایت کنند و از هر گونه افراط و تفریطی بپرهیزند.

آیت الله مسعودی خمینی خاطر نشان کرد: زنان باید مسئله عفاف و حجاب را رعایت کنند زیرا که حضرت فاطمه (س) حتی خود را در برابر مردان نابینا می‌پوشانند تا هیچ گونه سو استفاده‌ای رخ ندهد و از همین رو زنان و دختران باید پاکدامنی را پیشه راه خود سازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مردم باید در زندگی ائمه اطهار (ع) مطالعه کنند عنوان کرد: با مطالعه در رفتار و کردار ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) می‌توان از هوا و هوس‌های دنیوی دوری کرد و به سخنان ائمه اطهار (ع) گوش فرا داد و به آن‌ها عمل کرد تا ما نیز مانند آنان رستگار شویم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcenv8w.jh877i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما