يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : 20859

مسجد مقدس جمکران از هر جهت مورد توجه امام زمان(عج) است

قم نيوز : قم نيوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مسجد مقدس جایگاهی است که از هر جهت مورد توجه امام زمان(عج) بوده و حاجات مردم را برآورده می کند.
مسجد مقدس جمکران از هر جهت مورد توجه امام زمان(عج) است
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله محمدعلی گرامی، در دیدار حجت الاسلام رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: مسجد مقدس جمکران جایگاه بسیار عظیمی است که مورد توجه مراجع و علما بوده و مکانی برای خلوت و عرضه حاجت است.

وی در ادامه اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران جایگاهی است که از هر جهت مورد توجه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) بوده و حاجات مردم را برآورده می کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: نقل است بسیاری مراجع و بزرگان گذشته وقتی به مسجد مقدس جمکران می‌آمدند و جایی در داخل مسجد برای عبادت پیدا نمی‌کردند در همان حیاط مسجد عبای خود را پهن می کردند و مشغول راز و نیاز با خداوند می‌شدند.

آیت‌الله گرامی خاطرنشان کرد: روزی بود که ما به مسجد جمکران مشرف می‌شدیم و مکان مسجد به اندازه‌ای بود که بیش از سه صف برای اقامه نماز نمی‌گرفت ولی در حال حاضر شاهد هستیم که وضعیت تفاوت کرده و مسجد رو به رشد و توسعه است که امیدواریم این امر ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی، تصریح کرد: نیاز است در کنار بازسازی و توسعه مسجد مقدس جمکران برنامه‌های فرهنگی غنی نیز اجرا شود تا مردم و زائران مسجد به حوائج و نیازهای معنوی خود برسند و دین آنها تقویت شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه بر ایجاد فضاهای اقامتی در اطراف مسجد جمکران تأکید کرد و گفت: مسجد مقدس جمکران و اطراف آن بسیار مستعد برای ایجاد تسهیلات اقامتی و اقدامات غنی دینی و فرهنگی است و این امر به افزایش زایران در شهر قم و مسجد جمکران کمک می‏‌کند.

وی ثبت حوائج مردم و کرامات اهل‌بیت(ع) و انتشار آن را بسیار مفید و تأثیرگذار در دستیابی به امور معنوی دانست و یادآور شد: جا دارد برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا حوائجی که برخی زائران مسجد مقدس جمکران می گیرند ضبط و تولید شده و در اختیار دیگران قرار گیرد.

آیت‌الله گرامی در پایان ابراز داشت: امیدواریم حضور شما در مسجد مقدس جمکران مایه برکات برای این مکان مقدس باشد و بیش از پیش شاهد رشد، توسعه و غنای فرهنگی و معنوی این مکان مقدس به عنوان یک پایگاه عظیم فرهنگی باشیم.

انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcdnj0x.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما