سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 20941

چهارشنبه سوری عملی خلاف شرع و عقل است

قم نيوز : قم نيوز:‌عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) گفت: برای برگزاری چهارشنبه سوری هیچ جایگاه فلسفی و اخلاقی وجود ندارد و با توجه به ضررهای آن یک نوع عمل خلاف شرع و عقل محسوب می‌شود.
چهارشنبه سوری عملی خلاف شرع و عقل است
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام محسن غرویان با بیان مضرات مراسم چهارشنبه سوری، اظهارداشت: چهارشنبه سوری، رسم دیرینه ای از ایران باستان بوده که برای گرامیداشت آتش برگزار می شده است.

وی افزود: ریشه های فلسفی این عمل در گذشته، احترام گذاری به آتش و نور بوده است، ولی متاسفانه امروزه این مراسم به خاطر خطرات و صدمات جبران ناپذیر آن، به سنت سیئه ای تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حقیقت چهارشنبه سوری باطل است، تاکید کرد: این سنت غلط باید از جامعه برچیده شود، در حال حاضر توسط برخی عوام الناس تبدیل به حرکات زشت شده است.

وی تصریح کرد: برای برگزاری چهارشنبه سوری هیچ جایگاه فلسفی و اخلاقی وجود ندارد و با توجه به ضررهای آن یک نوع عمل خلاف شرع و عقل محسوب می‌شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام غرویان با اشاره به صدمات جبران ناپذیر آتش بازی در چهارشنبه سوری، خاطرنشان کرد: مردم باید براساس عقلانیت، این سنت غلط را براندازند و جوانان به سلامت خود بیاندیشند.

انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcfy1d0.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما