قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: تلاش جدی تر وزارت کشور و وزارت خارجه باید صورت گیرد تا در روزهای نخست امسال، شاهد آزادی این عزیزان باشیم.
آزادی مرزبانان ایرانی در اولویت دستگاه‌ دیپلماسی قرار گیرد
به گزارش قم نیوز،  آیت الله حسینی بوشهری که در خطبه‌های نماز جمعه قم سخن می‌گفت با اشاره به ایام شهادت صدیقه کبری(س) اظهار کرد: چند چیز در نزد حضرت فاطمه(س) از این دنیا، پسنیده است که یکی از آن‌ها نگاه کردن به روی رسول خدا(س) و دیگری انفاق در راه خداست.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: تازه مسلمانی وارد مسجد شد و از پیامبر اسلام(ص) چیزی خواست و پیامبر(ص) نیز گفت به وی کمک کنید اما کسی اجابت نکرد. سلمان به راه افتاد و هر جا رفت دست خالی برگشت و در راه برگشت به مسجد، گفت این خانه فاطمه(س) است و این خاندان کسی را ناامید نمی‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: سلمان به در خانه حضرت فاطمه(س) رفت و بانوی دو عالم، صدیقه کبری گفت که سلمان به خدایی که محمد(ص) را مبعوث کرده است، سه روز است که غذایی نداریم و حسن(ع) و حسین(ع) از شدت گرسنگی و خستگی به خواب رفته‌اند اما خیر را رد نمی‌کنیم و این پیراهن را بگیر و با آن غذایی تهیه کن و برای این تازه مسلمان ببر.

امام جمعه قم تصریح کرد: سلمان می‌گوید پیراهن را گرو گذاشتم و با آن خرما و جویی گرفتم و خواستم بخشی از آن را به فاطمه(س) بدهم اما صدیقه کبری(س) گفت سلمان چیزی را که در راه خدا انفاق کردیم، پس نمی‌گیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رسول خدا(ص) هنگام وفات، افزود: پیامبر(ص) موقع وفات بر مظلومیت فاطمه(س) اشک می‌ریخت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در کشور همه گیر شود، حوادثی که برای طلبه ناهی از منکر که به شهادت رسید، اتفاق نمی‌افتد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در عرصه جهانی و منطقه ای از اقتدار لازم برخوردار باشیم، سه چیز را باید در جامعه ایجاد کنیم. فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد این سه چیز هستند.

امام جمعه قم تاکید کرد: کشور در زمینه علم و فناوری به جای خوبی رسیده است و در برخی موارد در رتبه ۱۵ و در موارد دیگری در رتبه ۱۹ قرار داریم. استعداد خدادادی مردم ما و دانشمندان به گونه ای است که در این زمینه رشد خوبی کرده‌ایم اما در زمینه اقتصاد و فرهنگ توفیق کافی نداشته‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد نکات مهمی را بیان کرده‌اند و سال گذشته نیز نام سال حماسه اقتصادی و سیاسی بود که در زمینه سیاسی، مردم ما رشد خود را به دنیا نشان دادند اما در زمینه اقتصادی، رشد لازم را نداشته‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: اقتصاد مد نظر رهبر و مفید به حال کشور، اقتصاد مقاومتی است که هم درون زا است و برون نگر که به ظرفیت‌های داخلی کشور اتکا می‌کند و از توانمندی‌های داخلی و اقتصاد دانش بنیان، استفاده می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: براساس برخی برآوردها، از نظر گاز در جهان اول هستیم و در موقعیت جغرافیایی خوبی هستیم اما هنوز در کشور بیکاری و گرانی وجود دارد و بخشی از آن به نظامات مالی و بهره وری درست بر می‌گردد.

امام جمعه قم تاکید کرد: باید به مردم اعتماد کنیم و سرمایه‌های کوچک و بزرگ را به کار بگیریم و از فروش نفت و خام فروشی به این صورت، پرهیز کنیم و اگر چنین اتفاقی در کشور بیفتد، کشور به طراز کشورهای پیشرفته می‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در عین حال آن چه که از اقتصاد مهم تر است، فرهنگ است که اقتصاد نیز بر محور آن، استوار می‌ماند. اگر فرهنگ تولید و فرهنگ باورهای اعتقادی ما در طراز جمهوری اسلامی قرار گیرد، می‌توان روی رشد اقتصادی حساب کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: دشمن سالیان سال است که تهاجم عمیق فرهنگی را علیه ما شروع کرده است و ماهواره‌های خود را به سمت ما نشانه رفته است تا انقلاب اسلامی را شکست دهد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: نباید این سخن را مطرح کرد که فرهنگ را به خود مردم واگذار می‌کنیم و این سخن درست نیست زیرا در تمام نظام‌های دنیا بعد نظارتی متناسب با فرهنگ وجود دارد.

امام جمعه قم تاکید کرد: روح جهانی و انگیزه جهادی براساس آموزه‌های اهل بیت(ع)، باعث سامان به اقتصاد و فرهنگ توامان می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ۱۲ فروردین، روز نمایش اراده ملت ماست و به فرمایش امام، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد و تنها جمهوری اسلامی. جمهوری به مردمی بودن انقلاب نظر دارد و اسلامی بودن، به آموزه‌های دینی انقلاب اسلامی.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: امام راحل فرموده‌اند که از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ما، روز جمهوری اسلامی است و انشاء الله مردم قدر این نظام را می‌دانند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی در سایه اسلام و ولایت فقیه حرکت می‌کند و امیدواریم تا ظهور حضرت بقیة الله بماند و بدرخشد.

امام جمعه قم تاکید کرد: مرزبانان ما امروز در اسارت دشمنان انقلاب ما هستند و من با خانواده‌های ایشان همدردی می‌کنیم و ما دولت پاکستان را در این زمینه مسئول می‌دانیم و نباید به این افراد شرور اجازه بدهند که مرزبانان غیور ما را در خاک پاکستان به اسارت ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از تلاش‌های وزارت کشور و وزارت امور خارجه اظهار کرد: تلاش جدی تر وزارت کشور و وزارت خارجه باید صورت گیرد تا در روزهای نخست امسال، شاهد آزادی این عزیزان باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: از همه کسانی که در ایام نوروز از مهمانان و زائرین پذیرایی می‌کنند، تشکر می‌کنیم و در این میان استاندار قم و شهرداری قم و مسئولین آستانه شایسته تقدیر هستند و از سوی دیگر از مسئولین آستانه نیز تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcae6nu.49n6y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما