جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : 21153

پاکستان را مسئول ربوده شدن سربازان ایرانی می‌دانیم

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: ما دولت پاکستان را مسئول ربودن مرزبانان می دانیم و مطالبه جدی از آنها داریم و نباید اجازه دهند اینگونه سربازان ما را در اختیار گرفته و به اسارت ببرند.
پاکستان را مسئول ربوده شدن سربازان ایرانی می‌دانیم
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، ضمن همدردی با خانواده های مرزبانان ربوده شده مرزی اظهار داشت: ما دولت پاکستان را مسئول می دانیم و مطالبه جدی از آنها داریم و نباید اجازه دهند اینگونه سربازان ما را در اختیار گرفته و به اسارت ببرند و از وزارت کشور نیز خواهان تلاش جدی تری و امید است شاهد آزادی آنان باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال ابراز کرد: اگر بخواهیم در هسته داخلی کشور از اقتدار برخوردار باشیم باید نوآوری و خلاقیت در اقتصاد داشته باشیم و کشور در این زمینه به پیشرفت هایی رسیده است و این نشان می‌دهد که دانشمندان ما استعداد خدادادی خوبی دارند.

امام جمعه قم بیان داشت: در اقتصاد و فرهنگ به پیشرفت های خوبی نرسیده ایم، مردم در سال گذشته حماسه سیاسی را به خوبی نمایش دادند اما در اقتصاد نتوانستیم در طراز حماسه سیاسی به موفقیت برسیم.

وی عنوان کرد: منظور رهبر معظم انقلاب اسلامی از بیان اقتصاد، اقتصاد مقاومتی و اقتصادی است که براساس عدالت و دانش بنیان باشد و منظور اقتصاد دولتی و ریاضتی نیست که ما را در دنیا منزوی کند، با استفاده از ظرفیت های داخل کشور و منابع انسانی می توان ما را در اقتصاد به پیشرفت رسید.

امام جمعه قم افزود: ما نظامات بانکی و الگوی مصرف و بهره وری خود را سامان نداده ایم و به رغم شرایط محیطی و منطقه‌ای خوبی که در آن قرار داریم با معضل بیکاری و گرانی در کشور مواجهد هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: با عزم ملی و اعتماد به مردم و استفاده از سرمایه کوچک و بزرگ و مهارت مردم و پرهیز از خام فروشی نفت می توانیم کشور را در تراز کشورهای پیشرفته از لحاظ اقتصادی و صنعتی برسانیم.

امام جمعه قم یادآور شد: فرهنگ جزو زیرساخت‌های ما است و اقتصاد بر محور فرهنگ استوار است اگر فرهنگ تولید و باور در تراز نظام قرار گیرد در این صورت در مورد مسائل دیگر می توانیم کاری بکنیم.

وی بیان کرد: دشمن طی سالهای گذشته تهاجم فرهنگی بزرگی را ایجاد کرده و با آوردن ماهواره در درون خانه ها ما بر روابط دختر و پسر و فحشا و ازدیاد طلاق در جامعه را دشمن سرمایه گذاری کرده است و این ها سبک زندگی جامعه اسلامی نیست.

مسئولان فرهنگی برای تحقق فرهنگ مورد نظر رهبر انقلاب تلاش کنند

امام جمعه قم با اشاره به لزوم رشد فرهنگ در سال جاری عنوان کرد: نخبگان، ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی باید درباره فرهنگ بسیار فعالیت کرده و اینکه گفته شود فرهنگ را به دست خود مردم واگذار کنیم درست نیست.

حسینی بوشهری عنوان داشت: امروز بر عزم ملی و مدیریت جهادی که در دفاع مقدس وجود داشت نیازداریم و در عرصه اقتصاد و فرهنگ با انگیزه و روحیه جهادی و بر اساس آموزه های اسلام و اهل بیت می شود به علم و فناوری دست یافت و اقتصاد و فرهنگ را سامان داد.

امام جمعه قم بیان کرد: از همه کسانیکه در زمینه آسایش مردم در تعطیلات رحمات فراوانی کشیده اند تشکر میکنیم و امید است سالی خوش در سایه تمهدات اهل بیت (ع) و صدیقه طاهره(س) داشته باشیم.

وی ضمن توصیه خود و همگان به تقوا عنوان کرد: امیدوارم امسال بتوانیم با لباس تقوا خود را آراسته کنیم و براساس آن زندگی خود را تنظیم کنیم که در این صورت از سعادت دنیا و آخرت بهره مند می شویم.

امام جمعه قم با اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س) ابراز داشت: امروز ما بیش از هر زمان دیگری به سبک زندگی فاطمی و الگو قرار دادن آن نیاز داریم و حضرت زهرا(س) در همه ابعاد برای ما الگو هستند.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) می فرمایند که در دنیا سه چیز برای من محبوب است که یکی از آن تلاوت و انس گرفتن با قرآن است و نگاه به صورت پیامبر اسلام و انفاق در راه خدا موارد دیگری است که آن ها را دوست می دارم.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: این که می گوییم امسال سال فاطمی است به این معنا است که تربیت فاطمی و نوع دوستی داشته باشیم و در این صورت می توانیم بگوییم ما پیرو اهل بیت(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbf8b5.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما