دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : 21211

کاهش تلفات رانندگی در رشد اقتصادی کشور موثر است

قم نيوز : قم نیوز: یک نفر که کشته می‌شود، بیش از ۱ میلیارد تومن به کشور ضرر می‌زند و اگر امسال با تلاش ملی، تصادفات را کم کنیم، در حوزه اقتصاد مقاومتی که شعار امسال است، کار خوبی صورت می‌گیرد.
کاهش تلفات رانندگی در رشد اقتصادی کشور موثر است
به گزارش قم نیوز ، رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور که در دیدار با آیت الله جوادی آملی سخن می‌گفت، اظهار کرد: در سال ۸۴ و ۸۵ آمار تصادفات رانندگی در کشور بسیار بالا بود و جزو رتبه‌های اول بودیم ولی اکنون این آمار تقریبا نصف شده است.

اسکندر مومنی افزود: آمار خودروها و وسائل نقلیه چند برابر شده است ولی آمار کشته‌ها، به زیر ۱۸ هزار نفر رسیده است که البته حتی یک نفر هم زیاد است ولی این کاهش آمار، بسیار خوب است.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی خاطرنشان کرد: کشورهایی هستند که رقم تلفات آن‌ها بسیار زیاد است اما به نسبت خودرو می‌سنجند و سال گذشته میزان کشته‌ها، ۱۹ هزار و اندی نفر بود که امسال به زیر ۱۸ هزار نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: رویکرد ما تغییر رفتار ترافیکی است و امسال آماری که گرفته شده است، نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد خودروها، مقررات را رعایت می‌کنند و تنها نزدیک به ۷ درصد تخلف مرتکب می‌شوند.

مومنی افزود: موضوعات اقتصادی روی سفر مردم تاثیری ندارد و امسال آمار مسافرت‌ها، ۶ درصد افزایش یافته است و تعداد تصادفات کمتر شده است و به میزان ۹ درصد، کاهش آمار تصادفات را داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی خاطرنشان کرد: تلاش ما برای کمتر شدن تصادفات است و در جامعه یک حساسیت نسبی ایجاد شده است زیرا درست رانندگی کردن یک موضوع بین المللی است.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته، سالانه بین ۴ تا ۷ درصد درآمد کشور خرج تصادفات می‌شود و یک نفر که کشته می‌شود، بیش از ۱ میلیارد تومن به کشور ضرر می‌زند و اگر امسال با تلاش ملی، تصادفات را کم کنیم، در حوزه اقتصاد مقاومتی که شعار امسال است، کار خوبی صورت می‌گیرد.

مومنی افزود: بازدارندگی در حوزه راهنمایی باید درونی شود و این یک بحث فرهنگی است که بخش فرهنگ ملی شعار امسال مربوط می‌شود و تلاش ما تحقق بخشیدن شعار امسال براساس نظر رهبر معظم انقلاب است.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور، واژگونی، عدم توجه به جلو و سرعت غیر مجاز را سه علت اصلی تصادفات کشور دانست و تاکید کرد: رانندگی در حال استراحت، توجه و دقت بیشتر و عدم عجله و شتاب، باعث کاهش تصادفات می‌شوند.

وی تصریح کرد: فرمایشات علما و روحانین به خصوص مبلغین حوزوی، بسیار اثرگذار است و در این سال‌های اخیر، پیوستگی ایجاد شده است و آمار تصادفات کاهش یافته است و توصیه‌ها بیشر از جریمه‌ها اثر گذاشته است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgqx9x.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما