يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 21350

تعهدات قانونی تامین اجتماعی در قبال حادثه برای کارگران ساختمانی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی استان قم از مشخص شدن تعهدات قانونی سازمان تامین اجتماعی در قبال حادثه ناشی از کار برای کارگران ساختمانی خبر داد.
تعهدات قانونی تامین اجتماعی در قبال حادثه برای کارگران ساختمانی
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان قم، سید مجتبی موسوی گفت: کارفرمایانی که کارگران مشمول قانون را به کار می‌گمارند و یا نمایندگان آن‌ها موظفند در صورت وقوع حادثه ناشی از کار فوراً کارگر حادثه دیده را به نزدیکترین واحد درمانی تامین اجتماعی در استان اعزام کنند.

وی افزود: در صورت عدم دسترسی به واحد درمانی تامین اجتماعی، کارفرما یا نماینده او مکلف است کارگر حادثه‌دیده را به نزدیکترین واحد درمانی اعزام کرده و مراتب را ضمن تنظیم برگ گزارش حادثه، حداکثر ظرف سه روز به اطلاع شعبه مربوطه تامین اجتماعی برساند تا هزینه‌های انجام شده پرداخت شود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم تصریح کرد: کارگران ساختمانی حادثه‌دیده ناشی از کار با ارائه معرفی‌نامه از شعبه‌ای که ساختمان محل وقوع حادثه در محدوده عملکرد آن قرار دارد امکان استفاده از خدمات سرپایی و بستری در مراکز درمانی ملکی را همانند بیمه‌شدگان اجباری دارا هستند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که امکان ارائه معرفی‌نامه در زمان بروز حادثه میسر نباشد و متعاقباً معرفی‌نامه از سوی شعبه مربوطه ارائه شود هزینه‌های پرداخت شده توسط فرد حادثه دیده در بخش سرپایی و بستری طبق مقررات مربوط به بیمه شدگان اجباری قابل استرداد خواهد بود.

موسوی ارائه خدمات درمانی تا بهبودی حادثه دیده و خاتمه درمان، غرامت دستمزد ایام بیماری در ارتباط با حادثه ناشی از کار در صورت عدم اشتغال به کار و دریافت مزد از کارفرما، هزینه سفر و اقامت بیمه شده و همراه، هزینه پروتز و ...، مستمری‌های از کارافتادگی جزیی و کلی و فوتی ناشی از کار و نیز غرامت مقطوع نقص عضو را از جمله تعهدات قانونی سازمان تامین اجتماعی در قبال کارگران ساختمانی عنوان کرد و گفت: کارگران ساختمانی در صورتی می‌توانند از این تعهدات برخوردار شوند که حادثه پیش آمده برای آنان ناشی از کار باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcawenu.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما