يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 21358

برگزاری 60 دوره طرح مفتاح

قم نيوز : قم نیوز: معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از برگزاری 60 دوره طرح مفتاح در سال گذشته خبر داد.
برگزاری 60 دوره طرح مفتاح
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام اسماعیل ولی‌خانی با اشاره به فعالیت‌های مرکز تخصصی نماز اظهار کرد: طرح معراج تربیت مربی معارف نماز بوده که در سال گذشته در پنج استان تهران، گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در قالب ۱۲۰ ساعت در زمینه موضوعات نماز در قرآن، اسرار نماز، آثار نماز، نماز و خانواده، شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، شیوه‌های بیان احکام نماز، شیوه‌های کلاس‌داری، پرسش و پاسخ و آداب نماز برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با اشاره به طرح مفتاح گفت: طرح مفتاح دوره کوتاه مدت معارف نماز بوده که در قالب ۶۰ دوره «شیوه‌های دعوت به نماز» و «نماز و خانواده» به مخاطبان در سال گذشته آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه طرح محراب برای حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود گفت: این طرح نشست دانش‌آموزی و خانواده چهار ساعته بوده که ویژه هزار و ۲۰۰ نفر در استان‌های گلستان، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه، زنجان، ‌مازندران، خراسان شمالی، فارس و آذربایجان شرقی سال گذشته برگزار شد.

ولی‌خانی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ نفر مبلغ به مناطق محروم و عشایری چهار محال و بختیاری، کرمانشاه و خراسان جنوبی اعزام شدند که در زمینه تصحیح قرائت نماز، اهمیت نماز، آشنایی والدین با شیوه‌های جذب فرزندان به نماز فعالیت کردند.

وی عنوان داشت: اکنون طرح معراج در استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، تهران و چهار محال و بختیاری و ۵۰ دوره طرح محراب در حوزه علمیه خواهران سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اهداف دوره‌های مرکز تخصصی نماز گفت: طرح معراج به منظور بومی‌سازی مربیان نماز و طرح مفتاح برای آشنایی ائمه جماعت و مربیان پرورشی مدارس برای جذب دانش‌آموزان به نماز برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز یادآور شد: طرح محراب ویژه ارتقای کیفیت نماز طلاب، آشنایی با شیوه‌ها و مهارت‌های جذب اقشار مختلف به نماز است و نشست‌های دانش‌آموزی و خانواده به منظور ارائه اهمیت نماز، شبهات دانش‌آموزان،‌ آشنایی خانواده و آشنایی با مهارت‌های جذب و آشنایی با مهارت‌های القای مفاهیم دینی به فرزندان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcivpar.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما