کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

برپایی مجالس عزاداری محرم مایه بقای دین است

خبرگزاری فارس , 9 آذر 1390 ساعت 9:58

قم نیوز: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بقای دین، حفظ وحدت در جامعه و تحکیم بنیه اعتقادی متکی به مجالس عزاداری محرم و عاشوراست.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: محرم بهترین فرصت برای تبیین منزلت جایگاه دین و دستاوردهای ایمان و بیان احکام شریعت در جامعه است و اگر این فرصت‌ها را مغتنم بشماریم ظرفیت گسترده‌ای برای استفاده و بهره‌وری به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه محرم فصل تقویت بنیه معنوی است، گفت: همه شیفتگان خاندان عصمت و طهارت روزشماری و لحظه‌شماری می‌کنند تا از فرصت محرم بهترین بهره‌‌وری را داشته باشند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: کارشناسان امور مذهبی، برگزارکنندگان مجالس و محافل اهل بیت(ع) به ویژه هیئت امنای مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و خیمه‌های عزاداری باید با سنجش ظرفیت جمعیت و انتخاب زمان مناسب از خطبایی دعوت کنند که از درجه علمی لازم برخوردار باشند.

وی ادامه داد: وقتی واعظی بر منبر سخن می‌گوید مردم وی را به عنوان بلندگوی اسلام می‌شناسند و اگر بدون مطالعه و توجه به غنای محتوای گفتاریش عمل کند یا در مداحی‌ها از اشعار ضعیف، بی‌سند و مقاتل متروک استفاده کند یا بی‌توجه به بزرگان مطالبی را نقل کند، مجلس و محفلی بی‌خاصیت دارد.

رضوی‌مهر تاکید کرد: باید همه ابعاد عاشورا، قیام حسینی و حماسه یاران امام حسین(ع) با برنامه‌ریزی دقیق بیان و مقاتل صحیح برای مردم بازخوانی شود.

وی عنوان کرد: ملت ما اباعبدالله الحسین(ع) را الگو قرار داده و خاستگاه نظام اسلامی در عاشورا و محرم بوده و بقای دین، حفظ وحدت در جامعه و تحکیم بنیه اعتقادی متکی به مجالس محرم و عاشوراست.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه فرصت محرم اتمام حجت بر حوزه‌های علمیه است، گفت: اگر مبلغان از آیات قرآن برای استناد بر صحت گفتار بهره گیرند بدون تردید عزاداری محرم، عزاداری می‌شود که مورد رضایت بقیه‌الله الاعظم است.

وی خاطرنشان کرد: لبیک یا حسین بود که حزب‌الله لبنان را توان و نیروی دو چندان بخشید و توانست رژیم صهیونیستی را ۳۳ روزه زمین‌گیر کند و در نهایت آنها اذعان به شکست کردند.

رضوی‌مهر عنوان کرد: لبیک یا حسین حتی به برادران اهل سنت مبارز، درس استقامت و
پایداری می‌دهد و آنها متوجه شده‌اند که اگر بخواهند دشمن را زبون و زمین‌گیر کنند باید مقتدای خود را حسین بن علی(ع) قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان حسینیه‌ها و مساجد را هدف قرار داده‌اند تا انسجام عزاداران حسینی را از هم بپاشند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اکنون در بحرین شاهد به آتش کشیدن حسینیه‌ها، هتک حرمت به مساجد و اوراق مصحف الهی هستیم و دشمنان انسجام و وحدت را حول محور عزاداری امام حسین(ع)، مسجد و حسینیه مشاهده می‌کنند.

وی بیان کرد: مسئولان امور تبلیغی باید اتاق‌های فکری متشکل از کارشناسان مختلف مانند جامعه‌شناسان، روانشناسان، مقتل‌شناسان و محتوا شناسان دینی برگزار کنند و آموزش‌های ویژه نیاز مبلغان ارائه دهند.

رضوی‌مهر با بیان اینکه امروز مبلغان دینی افسران جبهه پایداری و مقاومت هستند، گفت: این جبهه در روز عاشورا ایجاد شده و در برابر دشمن صف‌آرایی کرد.

وی به اهمیت اقامه نماز اشاره کرد و افزود: باید نسبت به نماز، جامعه را بیدار کنیم و بدانیم این نماز است که رنگ و بوی خدایی را در جامعه طنین‌انداز می‌کند و ریسمان حیات و نردبان صعود الی‌الله است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: اگر ویژگی‌های یاران و اصحاب امام حسین(ع) را بازگو کنیم و هر کس ویژگی یکی از اصحاب امام حسین(ع) را در زندگی خود پیاده کند شاهد مدینه فاضله خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه عنصر قوام دین است و در جامعه‌ای که این فریضه وجود نداشته باشد آن جامعه مرده است و هرگز حیات، زندگی و نور را مشاهده نخواهد کرد.

رضوی‌مهر به برنامه‌ریزی‌های کاربردی در زمینه ترویج فرهنگ عاشورایی اشاره و خاطرنشان کرد: نقشه کربلا باید منقوش شود و افراد پرده‌خوانی کرده و از حکایت‌های عاشورا استفاده کنند و مستنداتی بسازند تا عناصر عاشورایی تقویت شود.

وی عنوان کرد: چه اشکالی دارد سخنرانان در گفته‌های خود به جای اکتفا به سخنرانی در مجالس دارای ظرفیت، منبر تبدیل به پرسش و پاسخ شود و با مطالعه قبلی بتوانند نیاز علمی، روحی و معنوی جوانان را اغنا کرده و پرسش‌های آنها را پاسخ دهند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: امروز کوچه به کوچه، خانه به خانه جبهه مبارزه با استکبار است و جبهه‌های مبارزه با استکبار به حسینیه‌ها، مساجد، تکیه‌ها و مدارس کشیده شده است.

وی تصریح کرد: همانطور که شعار هیهات من‌الذلة امام حسین(ع) کاخ ستم را از هم پاشید، این شعار که نماد حرکت مردم بحرین و خیزش‌های اسلامی در منطقه است، در برابر استکبار مقاومت می‌بخشد و توطئه‌های صهیونیسم و استکبار را در سوریه و لبنان خنثی می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 2141

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/2141/برپایی-مجالس-عزاداری-محرم-مایه-بقای-دین

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir