دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 21442

پاسخ آیت‌الله نوری همدانی درباره چگونگی استفاده از یارانه

قم نيوز : قم نيوز: آیت الله نوری همدانی در پاسخ به استفتائی گفت: یارانه جزو بیت المال است و معیار و ملاک مصرف بیت المال براساس نیازمندی است، بنابراین کسانی که به یارانه احتیاج ندارند، نباید بگیرند
پاسخ آیت‌الله نوری همدانی درباره چگونگی استفاده از یارانه
به گزارش قم نيوز، جمعی از مقلدین آیت الله نوری همدانی در استفتائی که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است، نظر ایشان را درباره دریافت یارانه در دوره جدید خواستار شدند که این مرجع تقلید شیعه در جواب نوشته است: کسانی که به یارانه احتیاج ندارند، نباید بگیرند.

مقلدان آیت الله نوری همدانی از ایشان پرسیده اند که با توجه به تاکیدات دولت محترم جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر بفرمایید آیا دریافت یارانه نقدی برای کسانی که دارای تمکن مالی بوده و نیازمند به استفاده از این مبلغ نیستند ، جایز است؟

آیت الله نوری همدانی نیز در پاسخ نوشته است:

بسم الله الرحمن الرحیم.

سلام علیکم.

این قبیل اموال که در تحت اختیار دولت محترم قرار دارد بیت المال است و لازم است که مسئولین محترم حکومت اسلامی بیت المال را در راه تامین احتیاجات ملت مصروف نمایند.

منتها، احتیاجات باید دسته بندی شود و اولویت بندی ها بر اساس الاهم فالاهم مورد توجه کامل قرار بگیرد و با توفیق خداوند مصروف شود و از این راه خدمت رسانی ها انجام بگیرد.

بنابراین چون معیار و ملاک صرف بیت المال در راه تامین نیازمندیها است لذا کسانی که احتیاج ندارند نباید بگیرند.

حسین نوری همدانی ۱۳۹۳/۱/۱۸

انتهای پیام /126
https://qomnews.ir/vdcci0qi.2bqs08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما