چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 2151
حجت الاسلام علمی:

ایران و روسیه باید همدیگر را بدون واسطه رسانه‌های غربی بشناسند

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش جامعه‌المصطفی تاکید کرد: بسیار خوب است که ایران و روسیه یکدیگر را بدون واسطه رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌های غربی بشناسند.
ایران و روسیه باید همدیگر را بدون واسطه رسانه‌های غربی بشناسند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدجعفر علمی در دیدار با هیئت روسی و مشاور دینی رئیس جمهور روسیه ضمن محکومیت حوادثی از قبیل انفجار در مترو روسیه و مهد کودکی در این کشور، با ابراز خرسندی از کمک دولت روسیه به مسلمانان و مؤسسه‌های اسلامی روسیه تاکید کرد: هر جا دولت‌ها به اقلیت‌های مسلمان توجه نکردند، قدرت‌های بیگانه کوشیدند از بی‌توجهی دولت‌ها سوء‌استفاده کنند از این رو توجه بیشتر مقامات روسی به مسلمانان، به سود دولت و مسلمانان این کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: بسیار خوب است که یکدیگر را بدون واسطه رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌های غربی بشناسیم.

معاون پژوهش المصطفی گفت: جامعه المصطفی، دانشگاهی اسلامی است و تجربه طولانی در زمینه‌های گوناگون دارد و ما می‌توانیم تجارب خود را در اختیار دانشگاه‌های شما و نیز مؤسسه‌های دینی روسیه قرار دهیم. همچنین می‌توانیم تجارب خود را در تدوین متون آموزشی دینی به شما منتقل کنیم.

مردم روسیه، ایرانیان را دوست دارند
همچنین در این دیدار، مشاور ارشد ریاست جمهوری روسیه نیز در این دیدار در سخنانی بیان کرد: مردم روسیه، ایرانیان را دوست دارند. هزار سال تاریخ، ما را با هم متحد می‌کند. ما از مقاومت شما در برابر مشکلات و خطرات گوناگون شگفت‌زده شده‌ایم.

الکسی گریشین با بیان این که ما نیز همانند ایران مشکلاتی داشته و مقاومت کرده‌ایم، گفت: مقاومت در برابر مشکلات نیز یکی از مسائلی است که موجب اتحاد ملت ایران و روسیه می‌ شود.

مردم روسیه همدل ایرانیان هستند
وی تصریح کرد: معتقدم که بیشتر مردم روسیه، در ماجرای بین‌المللی‌ای که ایران درگیر آن است، همراه و همدل ایران هستند.

دروغ‌های امریکا را آشکار می کنیم
مشاور ارشد ریاست جمهوری روسیه با بیان این که آماده‌ایم دروغ‌هایی را که امریکا دربارة هر یک از ما به دیگری گفته‌ است، پاک کنیم، اظهار داشت: امریکا با استفاده از حربه‌های تبلیغاتی می‌کوشد ایران را کشوری عقب‌مانده و قرون وسطایی نشان دهد، ولی ما می‌خواهیم نقشه‌های آنها را برملا سازیم و واقعیات را به مردم روسیه بگوییم.

وی، با اشاره به همکاری بسیار خوب ایران و روسیه، به ویژه در زمینة فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، گفت: به همکاری در زمینة مسائل آموزشی، دانشگاهی، فرهنگی و علمی اهمیت می‌دهیم.

گریشین با بیان این که می‌توانیم با همکاری دوجانبه، به دنیا نشان دهیم که با هم هستیم و ارزش‌های یکسانی را پی می‌گیریم، تصریح کرد: همکاری دربارة‌ تحقیقات و علوم سیاسی، یکی از نیازهای ما در برابر دشمن مشترک است.

وی گفت: خوشحالیم که مسلمانان روسیه، مردم بومی روسیه هستند. ما هزار سال تجربة زندگی مشترک با مسلمانان داریم که تجربه بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود و می‌توانیم افزون بر انتقال این تجربه، از ملت ایران نیز تجارب گران‌بهایی بیاموزیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.mnuk49n665k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما