سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 21853

پخش برنامه «بانوی بهشت» از رادیو معارف

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه «بانوی بهشت» همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) خبر داد.
پخش برنامه «بانوی بهشت» از رادیو معارف
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: برنامه‌ "بانوی نور" از ۲۴ اسفند مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) شروع شده و تا روز میلاد حضرت زهرا(س) ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه ۲۰ دقیقه‌ای از ساعت هشت و ۴۰ دقیقه پخش می‌شود که برگرفته از دانشنامه فاطمی است که این دانشنامه روز ۳۰ فروردین سال جاری مصادف با شب میلاد حضرت زهرا(س) رونمایی می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان داشت: ویژه‌برنامه "حبیبه کبریا" در شب میلاد حضرت زهرا(س) از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه تا ۲۲ و ۴۰ دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی یادآور شد: محور اصلی این برنامه سیره عبادی و معنوی حضرت زهرا(س) بوده و هدف این برنامه ارائه سبک زندگی معنوی برای شیوه ارتباط با خداوند است و نگاهی به دیدگاه امام خمینی(ره) درباره شخصیت حضرت زهرا(س) دارد.

صفایی از پخش ویژه"برنامه‌ای با عنوان "بانوی بهشت" از رادیو معارف خبر داد و افزود: این ویژه‌برنامه یک‌شنبه ۳۱ فروردین از ساعت هشت و ۴۰ دقیقه تا ساعت ۱۱ پخش می‌شود و محور اصلی برنامه بررسی سیره اجتماعی و خانوادگی حضرت زهرا(س) است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های زنده اذان‌گاهی صبح،‌ ظهر و مغرب و پرسمان‌های زنده بعد از ظهر به طور طبیعی انعطاف موضوعی به میلاد حضرت زهرا(س) خواهند داشت.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف با اشاره به موضوعاتی که در اتاق فکر برای تولید ویژه‌برنامه‌هایی در زمینه حضرت زهرا(س) مطرح شد گفت: مباحثی در زمینه فدک،‌ ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) و دفاع ایشان از حضرت امیرمومنان(ع) دارای ظرفیت برنامه‌سازی در شهادت حضرت زهرا(س) است.

وی خاطرنشان کرد: بحث محبت حضرت زهرا(س) از نگاه حضرت رسول اکرم(ص)، جایگاه حضرت زهرا(س) در قیامت، جایگاه حضرت زهرا(س) از نگاه احادیث قدسی و توصیف حضرت زهرا(س) از دید پروردگار از جمله مباحثی بوده که ظرفیت برنامه‌سازی برخوردار است.

صفایی عنوان داشت: برخی از صفات حضرت زهرا(س) بیانگر مظلومیت حضرت زهرا(س) است که در ایام شهادت به آنها پرداخته می‌شود ولی برخی از صفات حضرت زهرا(س) مانند مطهره، مرضیه، محدثه و... بیشتر جنبه توصیفی دارد.

وی یادآور شد: زن در قرآن و جایگاه زن در اسلام، تساوی حقوق زن و مرد و جنبه الگو بودن حضرت زهرا(س) از موارد دیگری است که از ظرفیت برنامه‌سازی در این ایام برخوردار است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcipvar.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما