يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 219
مديركل آموزش و پرورش قم:

برنامه ريزي ها براي جذب دانش آموزان لازم التعليم صورت گرفته است

قم نيوز : قم نیوز: مديركل آموزش و پرورش قم گفت: برنامه ريزي ها براي جذب كودكان لازم التعليم درسال تحصيلي جاري و برقراري عدالت اجتماعي و آموزشي انجام گرفته است.
برنامه ريزي ها براي جذب دانش آموزان لازم التعليم صورت گرفته است
به گزارش قم نیوز، 'محمدحسين امين جعفری' روز يكشنبه افزود: با توجه به تأكيد مقام معظم رهبری مبنی بر مسدود نمودن مبادی بيسوادی در آموزش و پرورش، ضروری است تمام امكانات استان براي جذب صددرصدی كودكان لازم التعليم و بازمانده از تحصيل به كار گرفته شود.

وی افزود: متأسفانه با وجود تمام تلاش های صورت گرفته در نظام آموزش و پرورش از جمله تشكيل كلاس های چندپايه و مختلط در مناطق روستايی و افزايش سرانه دانش آموزان مدارس روستايی نسبت به مدارس شهر، اما مشاهده می شود تعدادی از كودكان همچنان محروم از تحصيل می باشند.

امين جعفری با بيان اينكه برخی دانش آموزان به دليل بی سرپرستی و يا بد سرپرستی ترك تحصيل می كنند، خاطرنشان كرد: برنامه ريزی ها براي جذب كودكان لازم التعليم در سال تحصيلي جاري و برقراري عدالت اجتماعي و آموزشي و بهبود شاخص هاي آموزشي استان انجام گرفته است.

وي همچنين تصريح كرد: رسانه ها بايد برنامه سازي، تهيه گزارش و اطلاع رساني مناسب در جهت توجيه و تشويق مردم براي شناسايي و معرفي كودكان لازم التعليم بازمانده از تحصيل به مدارس را در دستور كار قرار دهند.

امين جعفري از تأمين لوازم التحرير و پوشاك رايگان براي كودكان بازمانده از تحصيل خبر داد و گفت: كلاس هاي تقويتي و جبراني رايگان يا كم هزينه در طول سال تحصيلي براي دانش آموزان جذب شده به منظور جلوگيري از افت تحصيلي و حفظ و نگهداشت آنان برگزار مي شود.

وي با اشاره به برگزاري جلسات هماهنگي با دهياران و شوراهاي اسلامي روستاها توسط بخشداران در راستاي شناسايي و معرفي كودكان لازم التعليم خاطرنشان كرد: در آستانه سال تحصيلي بيش از ۲۲ هزار دانش آموز بي بضاعت در استان قم نيز مورد حمايت قرار گرفته اند.

مديركل آموزش و پرورش استان قم با بيان اينكه اين حمايت ها به ويژه در مناطق حاشيه اي شهر قم و سه منطقه روستايي كهك، جعفرآباد و خلجستان صورت گرفته است اظهار داشت: اين حمايت ها در قالب تأمين پوشاك، كيف و كفش، بخشي از لوازم التحرير و كتب كمك آموزشي و بخشي از هزينه تحصيلي دانش آموزان محروم و بي بضاعت انجام گرفته است.

وي در پايان تصريح كرد: به منظور حمايت و ارائه كمك هاي نقدي و غيرنقدي به دانش آموزان بي بضاعت، دستگاه هاي دولتي و خيرين نيكوكار نيز مشاركت جدي داشته و با استفاده از بانك اطلاعات دانش آموزان اين كمك ها به دست اين عزيزان رسيده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcfi1d0aw6dy.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما