چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 21942
در جلسه درس خارج از فقه عنوان شد

انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی از رواج بدحجابی

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی گفت: امروز شاهدیم که دشمنان با پیروی از سیاست معاویه، با حیله و نیرنگ، با نظام اسلامی مقابله می‌کنند و در این بین پوشش ظاهری مردم نباید همچون زمان طاغوت باشد و در نظام اسلامی باید حجاب اسلامی اولویت قرار گیرد.
انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی از رواج بدحجابی
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی صبح امروز در جلسه خارج از فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به سخنان امام علی (ع) در نهج البلاغه اظهار کرد: نهج البلاغه مانند دریای بیکرانی است که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

آیت الله نوری همدانی افزود: مردم بر این عقیده هستند که نهی از منکر و امر به معروف درباره موضوع حجاب در شهرهای مختلفی مانند تهران و شهرهای بزرگ اجرائی نشده است که بسیاری از بانوان این سرزمین تنها به پوشیدن روسری که موهای سرشان را نشان می‌دهد به سر می‌کنند که باید امر به معروف و نهی از منکر باید برای این بانوان انجام شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات ناشایسته دولت امریکا عنوان کرد: امریکا که خود را مدعی دفاع از حقوق بشر می‌داند هنگامی که برخورد افراد در مواجعه با بد حجابی می‌ببیند سعی می‌کنند اسلام را کوچک بشمارند و بر این ادعا هستند که مسلمانان آزادی ندارند.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه در نظام اسلامی باید حجاب اسلامی اولویت قرار گیرد خاطر نشان کرد: در مقابل دشمنان هیچگاه نباید ضعیف عمل کرد و باید همیشه استوار و محکم در برابر دشمنان و مستکبران ایستاد که حضرت علی (ع) در نهج البلاغه بار‌ها بر این موضوع تاکید داشته است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به زمان خلافت حضرت علی (ع) عنوان کرد: در زمان خلافت حضرت علی (ع) برخی بر این ادعا بودند که ایشان صلاحیت خلییفه شدن را به دلیل شوخی‌های زیاد ندارند و سعی می‌کردند کسانی مانند ابوبکر و عمر را که بد اخلاق بودند را بزرگ نشان دهند که اسلام این نوع رفتار آن‌ها را تائید نکرده است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حیله و دروغ یکی از رفتارهای است که اسلام آن را ناپسند دانسته و به نوعی گناه شمرده می‌شود که در روز قیامت تمامی اعمال مردم مورد بررسی قرار می‌گیرد و تمامی اعمال و رفتار انسان‌ها در روز قیامت برملا و انسان‌ها دیگر نمی‌توانند گناهان خود را پنهان کنند.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به رفتارهای سیاستمداران در جامعه اظهار کرد: سیاست مداران باید توجه داشته باشند که رفتارهای که حاوی حیله و دروغ است از خود نشان ندهند زیرا که در این صورت شیطان بر آن‌ها چیره می‌شود از سوی دیگر مردم نسبت به سخنان آنان بی‌اعتماد می‌شوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchiwni.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما