پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : 2204

مجالس عزاداری ظرفیت عظیم فرهنگی هستند

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: مجالس عزاداری دینی ظرفیت عظیم فرهنگی هستند.
مجالس عزاداری ظرفیت عظیم فرهنگی هستند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بیان داشت: برپایی مجالس عزاداری، بیانگر عشق و ارادت و مودت نسبت به اهل بیت و تعظیم شعائر دینی است.

وی با تاكید بر لزوم ارتقا فرهنگ عزاداری و استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگی این مجالس در تقویت باورهای دینی و تحكیم مبانی اعتقادی، افزود: باید با برنامه ریزی مناسب ضمن بهره مندی از فرصت ارزشمند محرم و صفر نسبت به رفع دغدغه ها و آسیب های این مجالس اقدام كرد.

موسی پور تلاش و زمینه سازی برای معرفی قم بعنوان شهری امن و پاك در سطح ملی و بین المللی را از رویكردها و برنامه های مهم مدیریت استان برشمرد و بیان كرد: در این خصوص باید طرح جامعی تهیه و نظرات دستگاه ها و عناصر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی استان اخذ و اجرای آن مجدانه پیگیری شود.

وی با تاكید بر لزوم برنامه ریزی در جهت بزرگداشت مناسبتهای مذهبی ایام محرم و صفر، از تشكیل ستاد استانی بزرگداشت برنامه های دهه آخر صفر بویژه سالروز رحلت پیامبر اكرم و امام حسن مجتبی در قم خبر داد.

استاندار قم افزود: این ستاد با محوریت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و با مشاركت و حضور فعال هیاتها و تشكل های دینی استان فعال خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این جلسه طی سخنانی با اشاره به نامگذاری هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منكر، بر لزوم توجه به اقامه و احیا این فریضه الهی در جامعه تاكید كرد.

در پایان این جلسه از خدمات و تلاش های محمدحسین استاد آقا، مدیركل سابق ارشاد و دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی استان قم قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.ye8fuqe8xsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما