جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : 22043

بانوان مسلمان به الگو ‌قرار دادن حضرت زهرا(س) ببالند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به کنگره‌ شعر فاطمی اعلام کرد: باید بر دنیا فخر داشته باشیم که بزرگترین بانوی جهان که در اوج مکارم اخلاقی قرار دارد، الگو و اسوه‌ بانوان مسلمان است.
بانوان مسلمان به الگو ‌قرار دادن حضرت زهرا(س) ببالند
به گزارش قم نیوز، در پیام این مرجع تقلید آمده است: میلاد مسعود حضرت صدیقه‌ طاهره فاطمه زهرا (س) را به ساحت مقدس کوثر زمان و قطب دوران حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و به دوستداران خاندان عصمت و طهارت و حضار عزیز و محترم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

در ادامه این پیام آمده است: حقیر با زبان الکن و بیان ناقص و با اعتراف به عجز و ناتوانی، این جرئت و جسارت را در خود نمی‌بینم که نسبت به آستان مقدس فاطمی عرضی داشته باشم؛ اما از باب این که حقیر هم در زمره‌ خادمان و جاروکشان دربارش محسوب شوم، عرض چاکری و ادب می‌کنم.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: سخن درباره‌ یکی از حجت‌های بزرگ الهی است که بر حجت‌های دیگر خداوندی حجت بود. وجود مقدسی که اهل بیت (ع) برای حقانیت مذهب تشیع به آن احتجاج می‌نمودند. بانوی بزرگی که در درجه‌ اعلای معنویت و حقیقت قرار دارد. شخصیتی که برای جهان بشریت الگو و اُسوه بود از جهات مختلف؛ در عفاف، عصمت، کرامت، صداقت و دفاع از مقامِ اول مظلومِ عالم و حمایت از امام زمان خود نمونه و اُسوه بود. آن بانوی بزرگی که با خطبه‌ غرّاء خود که در آن جوّ اختناق و وحشت ایراد کردند، فلسفه احکام نورانی اسلام را تشریح کردند.

در این پیام افزوده شده است: فضایل آن حضرت بسیار زیاد است که نمی‌توان در این فرصت کم حتی ذرّه‌ای از آن را بازگو کرد. همین حدیث مشهور که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: « انّ الله تعالی یغضبُ لِغضبِ فاطمه و یَرضی لرضاها» در عین اختصار، معنای والا و مهمّی دارد که حقایق مهم ولایی تا حضرت مهدی موعود (عج) را می‌توان از آن استفاده کرد.

در این پیام تصریح شده است: امروز که ما در آستانه‌ ولادت با سعادت آن حبیبه‌ خدا و ناموس کبریائی قرار گرفته‌ایم؛ باید بر دنیا فخر داشته باشیم که بزرگترین بانوی جهان که در اوج مکارم اخلاقی قرار دارد، الگو و اسوه‌ بانوان مسلمان است. امروز زنان ما با پیروی از دستورات انسان‌ساز ایشان خود را در صف مقدم بانوان جهان می‌بینند و به این کرامت و افتخار بزرگ به خود می‌بالند و در آخر آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که در طول تاریخ اسلام شاهد عرض ادب و اخلاص هزاران دانشمند و عالم و شاعر و مداح به دربار ملکوتی آن حضرت هستیم که هر کدام به اندازه‌ بضاعت خویش گفتاری و شعری و مقاله‌ای ارائه داده‌اند و نمونه‌ای از آن کنگره‌ شعر فاطمی است که شاعران و مداحان عزیز به ساحت نورانی آن حضرت عرض ادب می‌کنند.

در پایان این پیام تاکید شده است: درود و تحیات الهی بر شما شاعران و مداحان باد. بر این سِمَت بزرگ به خود ببالید و شاکر این نعمت آسمانی باشید. انشاء ‌الله تعالی رضایت خاطر انور حضرت ولی‌الله الاعظم شامل حال شما گردد و حقیر هم از شما التماس دعا دارم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaewnu.49nuy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما