يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : 22110

بانوان در مسیر تعالی شخصیت حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهند

قم نيوز : قم نیوز: مدرس موسسه آموزش عالی طلوع مهر گفت: بانوان باید شخصیت حضرت زهرا (س) را برای خود الگو قرار دهند تا مسیر رشد و تعالی را سیر کنند.
بانوان در مسیر تعالی شخصیت حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری ضمن تبریک میلاد با سعادت دخت نبی اکرم (س) با اشاره به مقام این بانوی بزرگوار بیان داشت: حضرت فاطمه (س) دارای یک خلقت ویژه‌ای است تا جایی که در روایات معتبر آمده که خداوند فرموده است «زهرا را از نور خود آفریدم » و این نشان‌دهنده عظمت خلقت این بانوی بزرگ است.

وی با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا (س) تصریح کرد: فضائل معنوی این بانوی بزرگوار و کمالات ایشان بسیار ویژه است به گونه‌ای که اینگونه کمالات و فضائل از دست بشر بر نمی‌آید.

مدرس موسسه آموزش عالی طلوع مهر ادامه داد: جایگاه حضرت زهرا (س) به عنوان یک زن با توجه به کمالات و فضائلی که داشتند موجب شد که روز میلاد این بانوی بزرگوار به عنوان روز زن نام‌گذاری شود تا زنان با الگو گرفتن از مقام شامخ ایشان مسیر رشد و تعالی را سپری کنند.

ذاکری با اشاره به مهم‌ترین القاب حضرت زهرا(س) ابراز داشت: ام ابیها از مهم‌ترین القابی است که پیامبر به حضرت زهرا(س) داده است زیرا پس از فوت حضرت خدیجه (س) ایشان پرستاری و حمایت از پدر را بر عهده گرفتند.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در دوران سختی که پیامبر برای ترویج و تبلیغ اسلام تلاش می‌کرد همانند مادری از پیامبر اکرم (ص) حفاظت می‌کرد.

مدرس موسسه آموزش عالی طلوع مهر با تاکید براینکه مادر برگردن فرزندش حق دارد گفت: پیامبر با توجه به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) این حق را برخود واجب می‌دید و لقب ام‌ابیها به ایشان دادند.

وی از دیگر دلایل نام‌گذاری حضرت زهرا(س) با لقب ام‌ابیها را تلاش این بانوی بزرگوار برای حفظ و بقای اسلام دانست و عنوان کرد: ایشان در این راه تلاش بسیاری کرد و پیامبر (ص) را یاری داد.

ذاکری اذعان داشت: نباید نقش حضرت زهرا(س) را در استمرار ولایت نادیده گرفت زیرا دفاع جانانه آن حضرت از دین اسلام و نثار جان خود و فرزندش موجب شد که اکنون پس از ۱۴۰۰ سال اسلام در سراسر دنیا گسترش یابد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfxyd0.w6d0yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما