يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 22120

حضرت زهرا (س) الگویی برای همه بشریت است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگو، معیار و اسوه برای زنان و مردان است و می‌توانند در زمینه سیره و روش زندگی به حضرت تاسی کنند.
حضرت زهرا (س) الگویی برای همه بشریت است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) الگو، معیار و اسوه برای زنان و مردان است اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در زمینه سیره، روش زندگی و منش، برخورد، معاشرت اجتماعی و امور معنوی و دینی الگوی کامل است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از امام زمان(عج)، حضرت فاطمه زهرا(س) دختر رسول‌الله(ص) اسوه برای همه بشریت است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) یک بانوی تمام عیار برای همه اعصار تاریخ است و برای یک زمان خاص نیست.

وی عنوان داشت: همه افراد در رفتار و سیره می‌توانند به حضرت زهرا(س) تاسی کنند به طوری که حضرت در زمینه تربیت فرزند، کنترل خانواده و پرورش فرزندان الگوی سرآمد است.

موسوی یادآور شد: حضرت زینب کبری(س) در جایگاه عالمه، امام حسن(ع) در جایگاه کریم اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) به عنوان فردی که حماسه ابدی و تاریخی را آفرید در دامن حضرت زهرا(س) پرورش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) دارای لقب سیدة نساء العالمین بوده و در ولایت‌مداری برای همه مردم معیار و الگوست.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در برابر دشمنان ولایت می‌ایستد گفت: حرکت حضرت دارای این پیام است که از دشمنان نباید هراسید و با حرکت در مسیر حق از ولایت پاسبانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید ولایت‌مداری را از حضرت فاطمه زهرا(س) بیاموزیم بنابراین زنان باید روش زندگی، همسرداری و فرزندداری را از زندگی حضرت اتخاذ کنند.

موسوی عنوان داشت: امروز بانوان مسلمان باید از حضرت زهرا(س) درس بگیرند و از همسرانشان در حد شأن آنها درخواست داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) با همسرش سه شبانه روز گرسنگی را تحمل کردند و غذای خود را به مسکین، یتیم و فقیر دادند بنابراین این برای بانوان درس است که فرد فقیر را بر خود ترجیح دهیم.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد:‌ حضرت فاطمه زهرا(س) به دلیل دارا بودن صفاتی برجسته کوثر قرآن، ام ابیها، رسالت، همسر بی‌همتای امیر مومنان(ع) و خیر کثیر نامیده شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgzq9x.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما