يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : 22146

حضرت زهرا (س) بارز‌ترین الگوی همسر داری در طول تاریخ است

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام طائب گفت: حضرت زهرا (س) در منزل کاملا تابع مرد بود و طبق آیات و تاکیدات قرآن مطیع همسرش بود، که این ناشی از روح الهی و عمل به قرآن است و بر همین اساس می توان گفت حضرت زهرا (س) بارز‌ترین الگوی همسر داری در طول تاریخ است.
حضرت زهرا (س) بارز‌ترین الگوی همسر داری در طول تاریخ است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مهدی طائب با اشاره به احادیث نقل شده درباره حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: بدون تردید زهرای مرضیه (س) طبق فرمایش پیامبراکرم (ص) پاره‌ای از پیامبر هستند، «فاطمة بضعة منی من اذا‌ها فقد آذانی ومن آذانی فقد آذی الله»، این حدیث به غلط ترجمه شده است که فاطمه پاره من است.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به ترجمه حدیث نبوی، افزود: اگر فاطمه (س) پاره تن رسول خدا (ص) بود، آن حضرت می‌فرمودند «فاطمه بضعه من جسدی»، یعنی فاطمه پاره تن من است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی مشترک حضرت فاطمه (س) و رسول اکرم (ص)، تصریح کرد: فاطمه پاره‌ای از من است، یعنی حرکات معصومانه ناشی وحی من و زهرای من نیز هر حرکتی دارد، حرکتش معصومانه و ناشی از وحی است.

زهرای مرضیه (س) اولین عامل به قرآن است
حجت الاسلام طائب با اشاره به آیات قرآن، بیان کرد: خداوند می‌فرماید «ءَامنَ الرّسولُ بِما أُنزلَ إِلیهِ مِن رَبّهِ»، یعنی این پیامبر اولین ویژگی‌اش این است که آنچه را از جانب خداوند آورده است اول خودش قبول دارد و می‌پذیرد.

رئیس قررگاه عمار با بیان ویژگی‌های حضرت رسول (ص)، تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) اولین عامل به قرآن و دستوراتش است، بنابراین زهرای مرضیه (س) هم که مانند پیامبر اکرم (ص) هست و جز اولین افراد عامل به قرآن از نظر مقداری نه از نظر زمانی است.

وی با اشاره قوام بودن مرد در منزل، گفت: آنچه که در قرآن مطرح شده بر اساس آیه شریفه «الرِّجالُ قَوّامُونَ عَلَی النِّساءِ بِما فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلی‏ بَعْضٍ» فرماندهی در منزل، مدیریت و حرف آخر را بیان کردن، بر عهده مرد است، زیرا دستور و تاکید ویژه خداوند است.

زندگی حضرت زهرا (س) و امیرالمونین (ع) سرشار از تفاهم بود
حجت الاسلام طائب با اشاره به تبعیت زهرای مرضیه (س) از امیرالمومنین (ع)، تاکید کرد: برای تبعیت از مرد در خانه هیچ دلیلی ندارد که به دنبال توجیه باشیم چون تکلیف این نکته را بیان کرده است، بنابراین زهرای مرضیه (س) این نکته را به طور کامل در زندگی رعایت کرده‌اند.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به تفاهم همیشگی بین این دو معصوم، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) در این خانه بر اساس قرآن قوامیت داشت و زهرای مرضیه (س) نیز به این قوامیت عمل می‌کند، در تاریخ نقل نشده است که امیرالمومنین (ع) مطلبی را فرموده باشند و زهرای مرضیه (س) بر خلاف آن عمل کرده باشند.

وی با اشاره به شبهات موجود درباره اختلاف این دو بزرگوار، افزود: مواردی موجود است که تلاش کردند و جعل کردند تا ثابت کنند زهرای مرضیه (س) و امیرالمومنین (ع) اختلاف داشتند که در صفت ابوتراب بعضی‌ها شبه وارد کرده‌اند.

معصومین هرگز خطا نمی‌کنند
حجت الاسلام طائب با اشاره شبه مطرح درباره اختلاف حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع)، تصریح کرد: نقل شده است که پیامبر (ص) یک روز امیرالمومنین (ع) را مشاهده کردند که در مسجد خوابیده بود و علت را جویا شدند و فهمیدند که با زهرا (س) اختلاف داشته‌اند و از منزل بیرون آمده‌اند و خاک بر صورت ایشان بود که حضرت رسول فرمودند قم یا ابوتراب.

رئیس قرارگاه عمار با بیان ویژگی‌های معصوم، عنوان کرد: علی ابن ابیطالب (ع) معصوم است و خطا نمی‌کند، زهرای مرضیه (س) هم معصومه است و خطا نمی‌کند و اختلاف دو معصوم معنا ندارد، زیرا اختلاف دو معصوم یعنی یکی درست می‌گوید و دیگری اشتباه می‌کند که این در ویژگی‌های معصوم نمی‌گنجد.

وی با اشاره به تبعیت محض حضرت فاطمه (س) از همسرشان، خاطرنشان کرد: زهرای مرضیه (س) در منزل کاملا تابع مرد بود و طبق آیات و تاکیدات قرآن مطیع همسرش بود، زهرای مرضیه (س) اگر شوهری داشت که اگر از روی عصبانیت هم دستوری می‌داد به خاطر ویژگی قوام بودن مرد تبعیت می‌کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcepz8w.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما