کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مزار بانوان شهیده و مادران شهدا در قم گلباران شد

خبرگزاری فارس , 31 فروردين 1393 ساعت 21:39

قم نیوز: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر از سوی مسئولان مدیریت شهری قم مزار بانوان شهیده و مادران شهدا در قم گلباران شد.


به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، این مراسم که با حضور شهردار و مدیران شهرداری قم و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) برگزار شد، مدیران شهرداری قم با حضور بر مزار مادران شهید در قطعه صالحین یاد مادران شهید و همچنین زنان شهیده را گرامی داشتند.

در این مراسم حسین کاجی از جانبازان و راویان دفاع مقدس ضمن تبریک این روز به شهردار و پرسنل شهرداری گفت: در گلزار شهدا شهر قم ۲۳۰۰ شهید دفن شده‌اند که ۴۰۹ شهید اهل ایران نیستند و از این لحاظ گلزار شهدا قم دارای تنوع است .

وی با اشاره به مقام شامخ مادران شهید بیان کرد: ما در قم حدود ۳ هزار مادر شهید داریم که ۸۰۰ مادر شهید از دنیا رفته‌اند.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به مزار مادر شهیدان مظفر گفت: این مادر شهید، سه فرزند شهید خود را در یک روز دفن کرده است.

وی با اشاره به مزار مادران شهید تلخابی تصریح کرد: این مادر شهید پس از اینکه شوهر و تمام فرزندانش شهید شدند بیان کرد که فرزندانش را در راه امام حسین (ع) فدا کرده است و به هیچ وجه احساس پشیمانی نمی‌کند و خود مادر شهیدان تلخابی نیز در سفر حج خونین سال ۶۶ به شهادت رسید.

کاجی افزود: در قم ۱۲۰ زن شهیده داریم که ۶ زن شهیده در سفر حج خونین سال ۶۶ به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به مزار شهیدان دخانچی گفت: پنج عضو این خانواده در یک روز به شهادت رسیدند و تمام این شهدا در کنار هم در گلزار شهدا دفن شدند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 22160

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/22160/مزار-بانوان-شهیده-مادران-شهدا-قم-گلباران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir