شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : 2218

نرم افزار حماسه عاشورا خدمتی به ساحت سیدالشهدا

قم نيوز : قم نیوز: مدیر محتوای پروژه نرم افزار چند رسانه ای حماسه عاشورا از ساخت نرم افزاری با هدف فرهنگ عاشورای خبر داد.
نرم افزار حماسه عاشورا خدمتی به ساحت سیدالشهدا
به گزارش قم نیوز، محمد ابراهیم کنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: تاکنون کارهای ارزشمند بسیاری در رابطه با نهضت و حماسه عاشورای حسینی انجام شده است اما پراکندگی مضامین و محتواهای ارایه شده در این راستا از طریق آثار گوناگون باعث شد تا ما نیاز به طراحی یک نرم افزار جامع و مدون را احساس کنیم ضمن آن که امروز در فضاهای حوزوی و دانشگاهی  پرسش هایی در باره حماسه عاشورا وجود دارد که باید به آن ها به صورت علمی و متقن پاسخ داد.

وی با اشاره به این که نسخه اول این نرم افزار از آبان ماه سال جاری عرضه شده است؛ ابراز داشت: گردآوری منابع و مطالب مورد نیاز به صورت جامع در فضای دیجیتال و مجازی، پاسخگویی به سوالات و شبهات مطروحه در این باره، جمع آوری منابع تاریخی صدر اسلام برای استفاده پژوهشگران، تبیین علمی و پژوهشی، انگیزه های شکل گیری عاشورا و بررسی اهداف و پیامدهای قیام حسینی و ... از جمله این اهداف بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در این نرم افزار سعی شده مقاتل نزدیک به حادثه عاشورا آورده شود، گفت: در بخش مقاتل از منابع معتبر همچون الارشاد شیخ مفید و لهوف سید بن طاووس و ... استفاده شده است.

مدیر پروژه نرم افزاری حماسه عاشورا عنوان کرد: در بخش مربوط به تحلیل و بررسی حماسه عاشورا از بیانات و سخنرانی های بزرگانی چون شهید آیت الله مطهری، آیت الله العظمی مکارم و آیات میلانی، ضیاآبادی و مجتبی تهرانی و ... بهره گرفته شده است.

وی با اشاره به این که در این نرم افزار چند رسانه ای برای اولین بار ۷ سخنرانی از امام موسی صدر به صورت متنی گنجانده شده است، اظهار داشت: با هماهنگی که با بنیاد امام موسی صدر در تهران به عمل آمد توانستیم به بخشی از سخنرانی های ایشان که در حال حاضر موجود می باشد دست یابیم که البته کلیه امور مربوط به اصلاح و ترجمه این سخنرانی ها با نظارت خانم حورا صدر دختر ایشان انجام گرفته است.

وی اذعان داشت: در تلاش هستیم تا مجموعه آثار امام موسی صدر را در خصوص حماسه عاشورا در نسخه دوم و تکمیلی مجموعه گردآوری کنیم.

وی تصریح کرد: عرضه اسناد تاریخی، تحلیل ها و مقاتل به صورت مستقل و صوتی کردن فیش های متنی از جمله برنامه های آینده ما در نسخه دوم این نرم افزار می باشد.

کنی همچنین افزود: در بحث تحلیل حماسه سرخ عاشورا دغدغه نگاه و حساسیت های مراجع عظام تقلید را در کار خود مد نظر قرار داده ایم.

وی اظهار داشت: بخش صوتی کلیه سخنرانی های مقام معظم رهبری از سال ۶۸ تاکنون درباره نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) در قالب ۱۱ فصل در این نرم افزار آورده شده است.

مدیر پروژه نرم افزار حماسه عاشورا همچنین با بیان این که یکی از بخش های این نرم افزار چند رسانه ای با عنوان ترنم نور تشکیل می دهد، ابراز داشت: در این بخش به سراغ ادعیه های عاشواریی رفته ایم ضمن آن که نقشه حرکت امام حسین و کاروان کربلا از مدینه به کربلا و سپس به کوفه و شام و بعد دوباره به مدینه نشان داده شده است.

وی گفت: نسخه تکمیلی این نرم افزار در آینده نزدیک در اختیار عموم علاقمندان قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdce.z8wbjh8wv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما