شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : 2257
همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت؛

راه‌اندازی واحد ابن سبیل برای خدمت‌رسانی به گمشدگان

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: واحد "ابن سبیل" برای خدمت‌رسانی به گمشدگان و در راه ماندگان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی راه‌اندازی شده است.
راه‌اندازی واحد ابن سبیل برای خدمت‌رسانی به گمشدگان
به گزارش قم نیوز، جهانبخش نجف‌زاده امروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) و با اشاره به برنامه‌های شهرداری در ماه محرم ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: شهرداری قم همچون سنوات گذشته برنامه‌هایی را برای این روزها در نظر گرفته است.

وی افزود: جلسات کمیته خدمات شهری و بهداشت به منظور هماهنگی و سازماندهی کامل عملکردهای ادارات عضو این کمیته برگزار شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از تشکیل چهار ستاد خدماتی و نظارتی در این ایام خبر داد و بیان کرد: برای کنترل دقیق موارد خدماتی از قبیل نظافت، پاکسازی معابر، شست‌وشو و... ستادهای خدماتی تشکیل شده است.

نجف‌زاده ادامه داد: استقرار تانکرهای آب به منظور استفاده از آن برای وضو، شست‌وشو و آب‌پاشی معابر و محل‌های ذبح قربانی از دیگر اقدامات شهرداری برای عزاداران است.

وی با بیان دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام اظهار کرد: همچنین اقداماتی نظیر نصب پلاکارد‌ها، بنرها و سیاه‌پوش کردن سطح شهر نیز صورت گرفته و برپایی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های شهرداری است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه کنترل ترافیک نیز در این ایام جدی‌تر است، گفت: هماهنگی‌های لازم برای افزایش دوربین‌های نظارتی در راستای کنترل ترافیک راه‌های مواصلاتی توسط اداره راه و ترابری صورت گرفته است.

نجف‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: بازرسی اماکن توسط اداره بازرگانی، اصناف و اماکن نیز انجام می‌شود و توزیع بروشورها و بسته‌های فرهنگی از دیگر اقدامات شهرداری در ایام محرم به شمار می‌رود.

وی در بیان دیگر اقدامات تصریح کرد: آمادگی اورژانس اجتماعی توسط سازمان بهزیستی برای خدمات‌رسانی ویژه و افزایش کارکرد واحد «ابن سبیل» برای خدمات به گمشدگان و در راه ماندگان هم از دیگر برنامه‌ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: برنامه‌هایی برای پیشگیری از حوادث احتمالی پیش‌بینی و هماهنگی‌هایی با مجموعه‌های امدادی و امنیتی شده تا به صورت آماده باش کامل در نقاط پر ازدحام و حساس به ویژه هسته مرکزی شهر حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در این خصوص آموزش‌های ایمنی و بهداشتی به متولیان برگزاری مراسم‌های مذهبی داده شده و همچنین به مساجدی که تجهیزات ایمنی ندارند به صورت رایگان کپسول آتشنشانی اهدا می‌شود.

نجف‌زاده از برپایی ستاد گمشدگان خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر سازمان بهزیستی به منظور افزایش امنیت زائران، شهرداری نیز ستاد گمشدگان ایجاد می‌کند.

معطر شدن فضای شهر با گلاب و اسپند در روز عاشورا
معاون خدمات شهری شهرداری قم معطر کردن فضا توسط اسپند و گلاب، تغییر رنگ آب‌نماهای سطح شهر در ظهر عاشورا، توزیع زیرانداز و مهر توسط مناطق مختلف شهرداری را از دیگر اقدامات در این ایام برشمرد.

وی ابراز کرد: همچنین خدمات ویژه رایگان برای هیئت‌های مذهبی در خصوص بهره‌برداری از تمام پرتابل‌های سطح شهر در ایام محرم در نظر گرفته شده است.

نجف‌زاده خواستار توجه به نظافت و پاکیزگی شهر توسط عزاداران شد و بیان کرد: با توجه به ورود دسته‌های عزادار به حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، عزاداران به منظور حفظ شئونات این اماکن قبل از هرگونه ذبح و قربانی موضوع شست‌وشو را مورد نظر قرار دهند و در صورت نبود امکانات با شماره ۱۳۷ تماس گرفته تا تانکرهای آب شهرداری در اختیار آنها قرار گیرد.

وی افزود: متولیان ایستگاه‌های صلواتی نباید اجازه دهند، زباله‌ها در سطح شهر و معابر پراکنده شوند و پاکیزگی و نظافت را در نظر گرفته و آلودگی را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.mnit23niqftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما