پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 22602
منبع : خبرگزاری حوزه
آیت الله العظمی سبحانی

صدور فتوا علیه تشیع برخلاف قرآن است

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر این که کشور سعودی باید امنیت زائران بیت الله الحرام را تأمین کند، تصریح کردند: ناسزا گفتن و صدور فتوا علیه تشیع برخلاف قرآن است.
صدور فتوا علیه تشیع برخلاف قرآن است
به گزارش قم نیوز، این مرجع تقلید، امروز در همایش «مسعای قلم» در قم، با اشاره به این که امروز که دنیای استکبار علیه تشیع قیام کرده است، گفتند: اثبات حقانیت تشیع با استفاده از ظرفیت حج، فریضه ای عالی و امر به معروف بزرگی است.

حضرت آیت الله سبحانی، آشنایی با زبان عربی را برای انتقال پیام اهل بیت(ع) ضروری خواند و افزودند: تشیع علی رغم توطئه های دشمنان، مانند خورشید، نور افشانی می کند.

این مرجع تقلید با بیان این که حج دارای جنبه های سیاسی و عبادی است، ابراز داشتند: یکی از فوائد حج، پالایش نفس از آلودگی ها است، لذا روحانیون حج باید تلاش کنند که در بین زائرین خانه خدا تحول روحی ایجاد کنند.

ایشان با اشاره به این که تمام اعمال حج، رمز و معرفت است، افزودند: روحانیون کاروان های باید از این رموز، رمزگشایی کنند تا تحول روحی در زائرین صورت گیرد.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر این که کشور سعودی باید امنیت زائران خانه خدا را فراهم کند، تصریح کردند: ناسزا گفتن و صدور فتوا علیه تشیع برخلاف قرآن است.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به این که زائرین بیت الله الحرام بصورت قانونی وارد عربستان می شوند، یادآور شدند: از نظر شرع مقدس و قرآن و حقوق بین الملل، حفظ امنیت مهمانان لازم است.

معظم له همچنین با تاکید بر لزوم حفظ آثار اسلامی، گفتند: نباید آثار توحیدی را به عنوان آثار شرک از بین برد، بلکه باید برای حفظ آنها تلاش کرد.

این مرجع تقلید، نشر سفرنامه های مسلمانان بخصوص شیعیان را مفید دانسته و افزودند: این سفرنامه ها برای ما سند محسوب می شود.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان به روحانیون کاروان ها توصیه کردند که علاوه بر تسلط به زبان عربی و احکام حج، آماده پاسخگویی به شبهات نیز باشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb50b5.rhb5gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما