پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 22608

تربیت نیرو برای تبلیغ اسلام اساسی‌ترین کار امام باقر (ع) بود

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:امام محمد باقر(ع) تاسیس مدرسه، تربیت نیرو و کادرسازی در مکتب شیعه، اسلام ناب را ترویج و تبلیغ کردند و این اقدام از مهم‌ترین و شاخص‌ترین کارهای برجسته این امام(ع) بود.
تربیت نیرو برای تبلیغ اسلام اساسی‌ترین کار امام باقر (ع) بود
به گزارش قم نیوز، آیت الله ابوالقاسم علیدوست با اشاره به نقش امام محمد باقر (ع) در احیای اسلام ناب و مکتب تشیع اظهار کرد: امام محمد باقر (ع) با توجه به اقتضائات زمانی که در دوران حیات داشتند بهترین کاری که انجام دادند تاسیس مدرسه و تربیت کادر بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بعد از حدود ۱۳۰۰ سال بهترین کاری که حضرت انجام دادند تاسیس مدرسه اسلامی و تربیت نیرو بود، افزود: نگاه امام محمد باقر (ع) فرازمانی، فرامکانی، نامحدود، جاودان، جهانی و جامع بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ۵ رویکرد امام محمد باقر (ع) در احیای اسلام ناب و اصیل تصریح کرد: آن حضرت در گام نخست آنچه از معارف اصیل اسلامی قرآن و پیامبر اکرم (ص) رسیده بود را تبیین کردند.

وی با اشاره به اینکه دومین کار بزرگ امام (ع) تکمیل معارف اصیل بود گفت: تا آن زمان بیان نشده بود یا مبهم وکلی بود را تکمیل کردند همچنین در گام بعدی آموخته‌های مردم تصحیح کردند.

آیت الله علیدوست بیان کرد: در دوران امام باقر (ع) به خاطر انحرافاتی که از اسلام اصیل صورت گرفته بود و معارف دچار تحریف شدند این دیدگاه‌ها ر ا تصحیح کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در زمان حیات امام محمد باقر (ع) آموزهای دینی به حدی تحریف شده بود که جبر جای اختیار انسان را گرفت و هر فرد فاسق و فاجری مثل حکام وقت جای امام معصوم را گرفته بودند امام باقر (ع) با تربیت نیرو در مکتب شیعه اسلام ناب را ترویج و تبلیغ کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم از دیگر کارهای امام باقر (ع) را تهذیب برشمرد و اظهار کرد: امام محمد باقر (ع) اسوه تقوا و پاکی بود و تهذیب جامعه را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دادند.

وی تعلیم و تربیت کادر مناسب را مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار امام باقر (ع) خاطرنشان کرد: تاسیس مدرسه و تربیت نیرو و کادرسازی در کنار مسائل گفته شده از مهم‌ترین و شاخص‌ترین کارهای برجسته این امام همام بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch6-ni.23nivdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما