قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به تخریب آثار توحیدی و اسلامی در عربستان گفت: تخریب این آثار بسیار اشتباه است و نباید آن‌ها را نابود کرد و در دانشنامه حج باید تلاش شود که با درج عکس‌های این مکان‌ها در حفظ آن‌ها تلاش شود.
انتقاد از تخریب آثار توحیدی و اسلامی در عربستان/ تاکید بر تدوین سفرنامه‌های حج
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در همایش «مسعای قلم» با بیان اینکه حضور در این همایش موجب خوشحالی است اظهار کرد: امروز که دولت‌های استکباری در مقابل شیعه ایستاده‌اند تلاش در انتشار آثار حج یک امر به معروف بزرگ است.

وی با بیان اینکه حرارت خورشید ابرها را از بین می‌برد و ابرها مدت زیادی در برابر خورشید دوام نمی‌آوردند گفت: تشیع مانند خورشید است و کسانی که می‌خواهند با شیعه دشمنی کنند نابود خواهند شد و حقیقت به زودی روشن می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه حج هم جنبه عبادی و هم جنبه سیاسی دارد بیان کرد: قرآن بیان می‌کند که حج پالایش نفس است و زائر خانه خدا خود را از آلودگی‌ها پاک می‌کند.

وی تصریح کرد: روحانیون حج باید کوشش کنند که در این ایام از نظر فکری بین حاجی‌ها تحول ایجاد کرده و آن‌ها را به تقوا دعوت کنند.

سبحانی با بیان اینکه حج موجب وحدت اسلامی می‌شود عنوان کرد: تمام اعمال حج یک نوع معرفت و کمال دارد و باید کوشش کنیم که این عمل پاک‌کننده نفس باشد و پس از این سفر یک انسان متحول بیرون بیاید.

وی بیان کرد: در انجام مسائل حج نباید سخت‌گیری کرد و باید برای حجاج تشریح کرد که حج عملی بلند و والا است و با سختگیری‌ها نباید آن‌ها را از اعمال حج ترساند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مشاهده می‌شود که برخی از مفتی‌های اندونزی فتوا به جهاد با شیعه می‌دهند گفت: با وجود اینکه در قرن بیست و یکم زندگی می‌کنیم و احترام به حقوق بشر سراسر جهان را فرا گرفته است این افراد این فتوا‌ها را می‌دهند در حالی که برخی از نهادهای مسیحی در این کشور مردم را به دین مسیحیت دعوت می‌کنند ولی آن‌ها با شیعه مشکل دارند.

وی با اشاره به اهمیت امنیت در حج مطرح کرد: مسئولین سعودی باید امنیت حج را فراهم کنند و آنجا را یک مکان امن برای تمام مسلمانان قرار دهند و حفظ امنیت حجاج وظیفه حاکمان سعودی است.

سبحانی با بیان اینکه احترام به مهمان جزئی از سنت عرب‌ها بوده است افزود: حاکمان سعودی باید به حجاج احترام بگذارند و نباید اجازه دهند که به علمای شیعه در حج توهین شود.

وی بیان کرد: در حج همه مسلمانان باید در کمال آرامش اعمال حج را انجام دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تخریب آثار توحیدی و اسلامی در عربستان گفت: تخریب این آثار بسیار اشتباه است و نباید آن‌ها را نابود کرد و در دانشنامه حج باید تلاش شود که با درج عکس‌های این مکان‌ها در حفظ آن‌ها تلاش شود.

وی تصریح کرد: این اعمال ناشی از یک سری افکار سیاسی است و روزی این افکار آمده‌اند و روزی از بین می‌روند.

سبحانی با اشاره به اهمیت تدوین سفرنامه‌های حج گفت: این سفرنامه‌ها برای ما حجت است و باید آن‌ها را منتشر کنیم.

وی عنوان کرد: روحانیون حج باید در یادگیری زبان عربی و تسلط به احکام حج از نظر اهل سنت و... تلاش کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcftvd0.w6d0yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما