قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از انعقاد تفاهمنامه همکاری بین این اداره و حوزه علمیه در راستای تبلیغ و اشاعه فرهنگ دینی در تاسیسات گردشگری خبر داد.
انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره‌کل میراث فرهنگی قم و حوزه علمیه
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با حوزه علمیه اظهار کرد: این تفاهمنامه با توجه به ظرفیت فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه منعقد شده تا تبلیغ و اشاعه فرهنگ دینی در تاسیسات گردشگری استان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهمنامه حوزه علمیه موظف شد تا مبلغانی برای مکان‌های گردشگری دارای ظرفیت تبلیغ تامین کند تا در بحث‌های تبلیغاتی و فرهنگی از وجود آنها استفاده شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم عنوان داشت: تعدادی از زائران از کشورهای دیگر به شهر قم می‌آیند بنابراین این بخش ظرفیتی مناسب محسوب می‌شود که باید از آن نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

وی یادآور شد:‌ با تفاهمنامه‌ای که بین اداره‌کل میراث فرهنگی و حوزه علمیه منعقد شد،‌ تعدادی از طلاب پس از شرکت در دوره آموزشی در کنار لیدر توری به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی می‌پردازند.

رضایی ادامه داد:‌ اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز موظف شد که زمینه‌های این کار را فراهم کند و در بحث آموزش و ترویج صنایع دستی برای خانواده‌های روحانیون و طلابی که مستعد و آماده چنین کاری هستند، فعالیت کند.

وی یادآور شد: ‌کسانی که به عنوان زائر به قم مشرف می‌شوند، از نظر فرهنگی و تبلیغی به آموزه‌هایی نیاز دارند که حوزه علمیه در این زمینه ظرفیت مناسبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgw39x.ak9xt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما