شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 22677

شناساندن مکتب اهل بیت (ع) بزرگترین خدمت به جامعه اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی گفت: آمریکا با ملتهب نگه داشتن جو در کشورهای اسلامی سعی دارند مردم را از مکتب اهل بیت (ع) منصرف کنند از همین رو در برهه کنونی شناساندن مکتب اهل بیت (ع) بزرگترین خدمت به جامعه اسلامی است.
شناساندن مکتب اهل بیت (ع) بزرگترین خدمت به جامعه اسلامی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد مرکزی اعتکاف و شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی علمی و فرهنگی اعتکاف اظهار کرد: گام برداشتن در مسیر معنویات توفیق بزرگی است و همواره باید خداوند را برای این توفیق شکرگذار باشید.

مرجع تقلید شیعیان با گرامیداشت سالروز شهادت امام هادی (ع) به نقش مهم و اثرگذار این امام همام اشاره کرد و افزود: همه ائمه (ع) در زمان حیات خود کارهایی متناسب با زمان خود انجام دادند.

استاد برجسته سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به دو اثر بزرگ و مهم امام هادی (ع) تصریح کرد: امام هادی (ع) دو امتیاز مهم در تاریخ شیعه و اسلام دارد که به جهت این دو امتیاز مطالبی را برای ما به جا گذاشتند که دیگر ائمه (ع) در زمان حیات پربرکتشان چنین فرصتی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) با اعجازشان می توانند در عالم تکوینی اثر گذار و نقش آفرین باشند، خاطرنشان کرد: امام هادی (ع) با زیارت جامعه کبیره نقش اهل بیت (ع) را در نظام هستی و جامعه انسانیت به روشنی بیان کردند، این اثر ماندگار از نظر سند بسیار مهم و متقن است.

آیت الله نوری همدانی زیارت غدیر را از دیگر اثار مهم امام دهم برشمرد و گفت: در هیچ یک از اثار ائمه (ع) ریشه دار بودن و حوادث مربوط به غدیر به اندازه زیارت غدیر بیان نشده است، زیارت غدیر دائره المعارف و تاریخ اهل بیت (ع) است.

مرجع تقلید شیعیان خطاب به اعضای ستاد مرکزی و شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی علمی و فرهنگی اعتکاف بیان کرد: باید در راستای معرفی زیارت جامعه و زیارت غدیر و بیان جایگاه و نقش اهل بیت (ع) آثاری تهیه و تدوین شود.

استاد برجسته سطوح عالی حوزه علمیه به مراتب ولایت اشاره کرد و افزود: مراتب ولایت شامل مودت فی القربی، مرجعیت احکام، حکومت ائمه(ع)، مجاری فیوضات الهی است.

وی با تاکید براینکه دنیا نیازمند آشنایی و شناخت اهل بیت (ع) است، اظهار کرد: در نتیجه سرمایه گذاری های دنیای کفر و استکبار جماعت تکفیری و سلفی توانسته اند پر و بال پیدا کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه آمریکا با ملتهب نگه داشتن جو در کشورهای سعی دارند مردم را از مکتب اهل بیت (ع) منصرف کنند، خاطرنشان کرد: امروز شناساندن مکتب اهل بیت (ع) بزرگترین خدمت به جامعه اسلامی است.

مرجع تقلید شیعیان به آئین اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف از کارهای بسیاری بزرگ معنوی در راستای انسان سازی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان سازی مهمترین هدف انبیا و اهل بیت (ع) بود، خاطرنشان کرد: انسان ظرفیت تکامل زیادی دارد و خدا ائمه (ع) را برای ساختن اصولی انسان فرستاده است.

وی با اشاره به مراحل و اصول انسان سازی تصریح کرد: ایمان و معارف اعتقادی، علم، عقل، تقوی و تعهد و عبادت از مهمترین اصول پنجگانه انسان سازی است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه کسی که تقوا ندارد نمی تواند در زمان فتنه حق و باطل را تشخیص دهد، گفت: در شرایط فتنه غبار تردید حقیقت را فرا می گیرد و انسان با نور عقل می تواند حق را از باطل تشخیص دهد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: عبادت وسیله ارتباط بندگان با خداوند است از همین رو خدای متعال با قرار دادن اعمال عبادی درهای زیادی را به روی انسان گشوده است.

وی با ابراز خرسندی از حضور و استقبال جوانان از مراسم اعتکاف بیان کرد: جوانان دیروز مشتاقانه به سوی جبهه ها می رفتند و جوانانی که امروز مشتاقانه به سنگر خدا در اعتکاف پناه می برند و به خودسازی می پردازند از همان جنس جوانان هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd590x.yt0x56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما