کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم باید الگوی کشور در اجرای فریضه امر به معروف باشد

پايگاه اطلاع رسانی بسیج قم , 14 ارديبهشت 1393 ساعت 8:49

قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ممتاز استان قم در کشور گفت: استان قم باید در زمینه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر الگوی کشور باشد.


به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی در مراسم چهلمین روز شهادت طلبه بسیجی شهید علی خلیلی در مسجد حضرت علی اصغر(ع) بلوار نواب طی سخنانی گفت: شهید خلیلی غبار غربت را از فریضه امر به معروف زدود و ما باید تلاش کنیم موضوع امر به معروف در جامعه احیا شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف در جامعه مغفول مانده است تاکید کرد: باید در قانونگذاری، وضعیت روشنی را در جامعه برای دفاع از آمران به معروف مشخص کنیم.

امیرآبادی با اشاره به اینکه در احکام اسلامی همه مراتب و شرایط وجوب امر به معروف مشخص است، تاکید کرد: ما در زمینه قانونگذاری خوب کار نکردیم و باید قوانین خوبی برای دفاع از آمران داشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بر شمردن نقایص و کاستی هایی که در زمینه امر به معروف وجود دارد، ابراز داشت: در مجموعه قوانین سیستم قضایی و انتظامی، نقاط ضعفی در این زمینه وجود دارد، ضمن آنکه باسلیقه های سیاسی هم که دولتها اداره شدند، لوایح خوبی در رابطه امر به معروف از سوی قوه مجریه به مجلس ارائه نشده است.

وی با بیان این نکته که جراید و رسانه ها هم در این زمینه کوتاهی هایی داشته اند، افزود:مسئله امر به معروف آنقدر روی زمین ماند تا هر از چند گاهی با ریختن خون بی گناهی مثل شهید خلیلی، موضوع یادآوری شود.

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه شهرهای قم و مشهد در کشور پرداخت و خاطرنشان ساخت: قم به سبب وجود حرم حضرت معصومه(س) و بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع، جایگاه ویژه ای در کشور دارد و باید شان و جایگاه این دو شهر مذهبی حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه جای جای ایران اسلامی باید نشان از جکومت الهی و اسلامی باشد، گفت: مخصوصا در قم حرمت های الهی باید حفظ شود و این شهر باید در اجرای فریضه امر به معروف، الگوی همه شهرهای ایران باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی کم کاری ها در زمینه برخورد با مسئله بدحجابی گفت: امروز وضعیت بعضی از مغازه ها و پاساژها تاسف بار است و از نیروی انتظامی می خواهیم درباره بدخورد با مظاهر فساد و بدحجابی اقدامی انجام دهند.

وی مساعدت تمامی نهادهای استان را در این مینه خواستار شد و ابراز داشت: همه ما در مورد اجرای امر به معروف مسئولیم، چه نماینده مجلس و چه مجموعه مسئولان فرهنگی شهر هرکدام باید به نحوی کمک نموده و جامعه را حفظ کنیم.

امیرآبادی با اشاره به اینکه نظام سلطه با بیش از ۱۰۰۰ کانال ماهواره که ۱۰۰ کانال آن فارسی زبان است، در تلاش است بنیان خانواده را از هم بپاشد، افزود: دشمنان به دنبال این هستند که جوانان ما را از آرمان های انقلاب و ارزش های اسامی جدا کنند.

وی فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و تفکر عاشورایی و حماسه دفاع مقدس را سد محکمی در برابر دسیسه های دشمنان دانست و افزود: دشمنان ما با هزینه کردن میلیاردها دلار و برنامه ریزی یکساله به زعم باطل خود می خواهند راه جوانان ما را از از راه شهدا جدا کنند اما عاشورا ، دعای عرفه، اعتکاف، شب های قدر، امر به معروف، حضور در محافل مذهبی، مساجد و یادواره های شهدا همه آن برنامه ریزی ها را بر هم می زند.

نماینده مردم قک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی مواد مخدر صنعتی به طور سفارشی برای تخریب جوانان ما تهیه شده است، یادآور شد: جوانان ما و خانواده ها مراقب و هوشیار باشند تا این موضوع باعث از هم پاشیدگی بنیان خانواده نشود.

وی با بیان اینکه راه شهیدخلیلی ها ادامه خواهد یافت، افزود: دشمنان باید بدانند که با خون همین شهداست که روز به روز درخت نظام تنومندتر می شود و ما با قدرت بیشتری درمقابل آنان صف آرایی می کنیم.

امیرآبادی افزود: جوانی که عربده کشی می کند، اگر بتوانیم او را هدایت کنیم که این خود کار بسیار بزرگی است اما در جاهایی هم قطعا باید نیروهای انتظامی با مسببان ناامنی برخورد کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امنیت و سلامیت را دو نعمت الهی برشمرد و گفت: در کشورهای اطراف که جنگ داخلی وجود دارد، مردم حاضرند انواع سختی ها را تحمل کنند اما امنیت و آرامش داشته باشند و ما باید قدر امنیت کشور را در سایه تلاش و حضور نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و سایر نیروهای نظام است را بدانیم و آن را حفظ کنیم.

گفتنی است یادواره شهید علی خلیلی و شهدای امر به معروف به همت پایگاه ولی امر حوزه ۱۱ شهید حصیری، کانون فرهنگی هنری مساجد، ستاد یادواره شهدای روحانی و شهرداری قم در مسجد حضرت علی اصغر(ع) بلوار نواب برگزار گردید.
انتهای پیام/126


کد مطلب: 22698

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/22698/قم-باید-الگوی-کشور-اجرای-فریضه-امر-معروف-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir