يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 22724

داور بین المللی کشتی قم مسابقات قهرمانی آسیا را قضاوت می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت کشتی استان قم از قضاوت داور بین‌المللی کشتی قم در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا خبر داد.
داور بین المللی کشتی قم مسابقات قهرمانی آسیا را قضاوت می‌کند
به گزارش قم نیوز، محسن حلوایی اظهار کرد: ما در حال حاضر چهار کشتی‌گیر و یک مربی در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان داریم و از جمع این تعداد نماینده کشتی قم در اردوی تیم ملی، یک کشتی‌گیر به همراه یک مربی راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا خواهند شد.

وی یاد آور شد: علاوه بر این کشتی‌گیران و مربی قمی حاضر در اردوی تیم ملی، کمیته داوران فدراسیون کشتی تصمیم گرفته است که همراه با تیم ملی اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا، داوران منتخب ایران برای قضاوت در این پیکارها نیز اعزام شوند در حالی که بین آنها سعید عباسی داور بین‌المللی کشتی قم نیز حضور دارد.

حلوایی خاطرنشان کرد: در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان که برای مسابقات جهانی و آسیایی سال ۲۰۱۴ آماده می‌شود در وزن ۴۲ کیلوگرم علیرضا نجاتی و محمدجواد رضایی از قم حضور دارند، ضمن اینکه در وزن ۶۳ کیلوگرم حسین ابراهیمی نماینده قم است.

وی در ادامه تشریح وضعیت کشتی‌گیران قمی حاضر در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان از بخت بالای علی‌اصغر شهبازی برای اعزام قطعی به مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد و عنوان داشت: وضعیت شهبازی با سه کشتی‌گیر دیگر قم کمی تفاوت دارد و این کشتی‌گیر برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شده است و به همراه روح الله میکائیلی مربی کشتی قم و سعید عباسی داور بین‌المللی کشتی قم روز پنجشنبه هفته جاری یعنی هجدهم اردیبهشت ماه به کشور تایلند اعزام می‌شوند.

رئیس هیئت کشتی استان قم ابراز کرد: با توجه به اینکه شهبازی توانسته در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان کشور و همچنین تمام انتخابی‌هایی که تاکنون برگزار شده رتبه نخست وزن ۱۰۰ کیلوگرم را به دست بیاورد، به رقابت‌های آسیایی می‌رود.

وی اظهار داشت: برای حضور در رقابت‌های کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان قهرمانی آسیا مرحله نهایی اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در تهران در حال برگزاری است و قرار شده که ملی‌پوشان در خانه شماره ۲ کشتی تمرینات خود را پیگیری کنند.

حلوایی با اشاره به آخرین مدال کسب شده کشتی قم از مسابقات نوجوانان آسیا افزود: سال گذشته وقتی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان کشورمان به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا اعزام شد، ۲ کشتی‌گیر استان قم در ترکیب این تیم حضور داشتند و یک نفر آنها موفق به کسب مدال شد.

وی اضافه کرد: مهدی مرادحاصلی و مهدی ابراهیمی نوجوانان خوش آتیه کشتی استان قم هستند که در سال ۱۳۹۲ همراه با تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان در رقابت‌های آسیایی که به میزبانی کشور مغولستان برگزار شد، حضور پیدا کردند.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: در آن مسابقه مرادحاصلی با بدشانسی مواجه شد و نتوانست به مدالی دست یابد، اما مهدی ابراهیمی در وزن ۷۶ کیلوگرم کشتی‌های بسیار زیبایی به نمایش گذاشت و توانست با کسب مقام سوم نشان برنز آسیا را به ارمغان بیاورد.

وی یادآور شد: این کشتی‌گیر توانمند قمی یعنی مهدی ابراهیمی که توانست برای قم در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا مدال بگیرد، در وزن ۷۶ کیلوگرم این دوره از پیکارها فرنگی‌کار سربلندی بود و با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد.

حلوایی خاطرنشان کرد: ابراهیمی در این رقابت‌ها از سد رقبایی از چین تایپه، مغولستان و هند عبور کرد و تنها به کشتی‌گیری از قرقیزستان باخت تا بعد از عبدالعزیز آشیمبیکوف از قرقیزستان و یلدوس ماگژوموف از قزاقستان مقام سوم آسیا در سال ۲۰۱۳ را کسب کند در حالی که در این رقابت‌ها مهدی مرادحاصلی دیگر فرنگی‌کار قمی در وزن ۵۸ کیلوگرم هشتم شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgtu9x.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما