يکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 2282
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان قم عنوان کرد:

برخورد با متخلفین بهداشتی در ایام عزاداری حسینی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان قم با اشاره به مستقر بودن ناظرین بهداشتی در ستاد تسهیلات زائرین گفت: با کمک دستگاه‌های اجرایی با متخلفین بهداشتی برخورد می‌شود.
برخورد با متخلفین بهداشتی در ایام عزاداری حسینی
به گزارش قم نیوز، یدالله غفوری امروز با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین با اشاره به ارائه خدمات گوناگون مرکز بهداشت استان قم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: تامین آب شرب در روزهای عزاداری سالار شهیدان از نیازهای اساسی است که خدمات شهری شهرداری قم بر عهده دارد و این مرکز نیز به کنترل و نظارت کیفی و بهداشتی آن می‌پردازد.

وی افزود: تانکرهای آب شرب که در معابر اصلی شهر برای مصرف در اختیار عزاداران حسینی گذاشته خواهد شد باید قبل از استفاده شست ‌و شو و ضد عفونی شوند که کارشناسان بهداشت و محیط،‌ نظارت بر سلامت این تانکرها را در دستور کار دارند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان قم ادامه داد: برای بهداشتی بودن آبی که در اختیار مردم گذاشته می‌شود، باید مقداری کلر به آن اضافه شده تا از ایمنی لازم برخوردار شود.

وی بیان کرد: میزان کلری که در شبکه شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد بین سه تا ۸ دهم میلی‌لیتر است که این میزان باید در تانکرهای ثابت افزایش یابد تا از ایمنی بیشتری برخوردار شود.

توزیع بطری آب بین عزاداران حسینی
غفوری با بیان اینکه توصیه مرکز بهداشت بر توزیع آب بسته بندی بین عزادارن حسینی است، افزود: علاوه بر بطری آب، آب بهداشتی در تانکر نیز در اختیار عزادارن حسینی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بطری‌های آب باید از استانداردهای لازم که از جمله آنها درج پروانه ساخت و انقضا بر روی بطری است، برخوردار باشند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان قم از دیگر خدمات مرکز بهداشت را نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی در ایستگاه‌های صلواتی عنوان کرد و گفت: نظارت دقیقی بر ایستگاه‌های صلواتی اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) ‌و مسجد مقدس جمکران صورت می‌گیرد تا جلوی هرگونه مشکل بهداشتی گرفته شود.

وی تاکید کرد: مکان‌هایی که برای توزیع و طبخ غذا در نظر گرفته می‌شود باید از شرایط بهداشتی برخوردار باشند.

غفوری بیان کرد: به مسئولان هیئت امنای حسینیه‌ها و تکایا تذکر داده شده که از طبخ غذای نذری در محیط‌های غیر بهداشتی خودداری کنند.

وی همچنین اضافه کرد: بنا بر مکاتبه‌ها‌یی که با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است، هر ایستگاهی که نسبت به توزیع مواد غذایی اقدام می‌کند باید نوع مواد غذایی، ‌مکان توزیع و طبخ غذا و افرادی که در این امر فعالیت می‌کنند را به مرکز بهداشت معرفی کرده تا مجوزهای لازم بهداشتی را اخذ کنند.

با متخلفین بهداشتی برخورد می‌شود
مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان قم بیان کرد: نمایندگان مرکز بهداشت در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در ستاد تسهیلات زائرین حضور دارند و با متخلفین بهداشتی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برخورد جدی خواهد شد.

وی افزود: به تکایا و ایستگاه‌های صلواتی توصیه شده مواد غذایی را که به سرعت فاسد می‌شوند به صورت بسته‌بندی شده مصرف کنند.

غفوری تاکید کرد: شیرهای پاستوریزه‌ای که تاریخ تولید و انقضا بر روی آنها مشخص شده است باید مطابق با زمان درج شده بر روی آن مصرف شود در غیر این صورت با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

وی توصیه کرد: ایستگاه‌های صلواتی از ظروف یک بار مصرف پلیمری برای توزیع مایعات داغ استفاده نکنند و از ظروف پلیمری با پایه نشاسته‌ای در این زمینه بهره ببرند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت استان قم تصریح کرد: معاونت خدمات شهری به چادرهایی که به توزیع مواد غذایی و آشامیدنی صلواتی بین مردم اقدام می‌کنند، تذکرات لازم را ارائه کرده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.cd0iw6d00giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما