سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 22855

ترویج فرهنگ کارآفرینی زمینه‌ساز اشتغال جوانان است

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: ترویج فرهنگ کارآفرینی زمینه‌ساز اشتغال جوانان است.
ترویج فرهنگ کارآفرینی زمینه‌ساز اشتغال جوانان است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در مراسم بزرگداشت مقام استاد شهید مطهری و گرامیداشت هفته آموزش که در دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران برگزار شد اظهار کرد: امام راحل مقام معلم را شایسته شهید مطهری می‌دانست و به همین منظور خصوصیات علمی، دینی و اخلاقی این شهید بزرگوار باید الگوی همه جوانان ایران زمین باشد.

وی حرکت شهید مطهری در مسیر انبیاء و صراط مستقیم، اعتدال را مود توجه قرار داد و تصریح کرد: ایشان با هرگونه افراط گری، تحجر و تندروی که به شکل ناصحیح از دین اسلام برداشت می‌شد مخالفت می‌کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه شهید مطهری به فعالیت‌های فرهنگی و دینی اشراف کاملی داشت خاطرنشان کرد: همین اخلاص در عمل و مبارزه آشکار با گروهک‌های معاند نظام موجب شد تا دشمنان اسلام ایشان را به شهادت برسانند.

وی با توجه به اهمیت و جایگاه اعتدال در دین و جامعه افزود: آنچه در اسلام همواره مورد تأکید بوده است اعتدال است، همانگونه که پیامبران و ائمه اطهار ما هم به آن اشاره و تأکید داشتند و آن را ترویج می‌کردند.

بنایی افزود: در هیچ نقطه‌ای از تاریخ سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) آن حضرت موردی را یافت نمی‌کنید که از اشخاص و افرادی که از مسیر اعتدال خارج شده‌اند تأکید و حمایت کنند بلکه بر عکس همیشه افراط و تفریط را مذمت می‌کردند.

وی با اشاره به بهره مندی جوانان و دانش آموزان از آثار و افکار استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: آنچه که ما می‌توانیم از این معلم بزرگ درس بگیریم این است که یادداشت‌ها، تألیفات و افکار شهید مطهری را سر لوحه کار خود قرار دهیم و ادامه دهنده راه ایشان در زمینه‌های علمی و عملی و اخلاقی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی با اشاره به جایگاه اشتغال در جامعه خاطرنشان کرد: باید کارآفرینی را ترویج دهیم و بسترهای مناسب برای کارآفرینان را فراهم سازیم تا اشتغال زایی ایجاد و نیروهای متخصص تحویل جامعه دهیم.

وی اظهار کرد: هم اکنون به لطف خدا استان قم در مدار توسعه قرار گرفته و جوانان برومند استان باید با درک موقعیت، جایگاه رفیع خود را به اثبات برسانند.

بنایی افزود: جوانان قمی با یادگیری مهارت و تخصص می‌توانند در پیشرفت و توسعه استان نقش بسزایی داشته باشند و شاهد شکوفایی و رونق در عرصه کسب و کار و همچنین اشتغالزایی برای سایر جوانان باشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbswb5.rhb5spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما