پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 22982

همایش اقتصاد مقاومتی در 5 استان برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در 5 استان کشور خبر داد.
همایش اقتصاد مقاومتی در 5 استان برگزار می شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام حجت الله نیکی ملکی در نشست نخستین همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین که قبل از ظهر پنج‌شنبه در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به تلاش مجمع تشخیص مصلحت نظام برای گفتمان سازی در اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: دو روز پس از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در بهمن ماه گذشته کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع تشخصی مصلحت تصمیم گرفت همایشی را برای تبیین این مقوله انجام دهد.

وی با اشاره به این ابلاغیه ۲۴ بندی افزود: تمام این سیاست ها همه مبتنی بر آیات و روایات بود پس ما تلاش کردیم مستندات دینی موضوع اقتصاد مقاومتی را در این همایش تبیین کنیم.

رئیس کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت گفتمان سازی در این مقوله ادامه داد: رهبر انقلاب در بند ۲۱ این ابلاغیه تاکید داشتند که این سیاست ها باید به گفتمان رایج کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به دستور رهبر انقلاب به محسن رضایی برای پیگیری این موضوع در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همایش بزرگ و ملی دین در اقتصاد مقاومتی در آذرماه برگزار خواهد شد و قرار شد قبل از آن نشستی برگزار کنیم که عناوین قطعی همایش در این نشست مشخص شود.

حجت الاسلام نیکی ملکی با اشاره به اینکه پس از رسانه ای شدن این موضوع ۵ استان تقاضا کردند که در این امر نقش داشته باشند خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که از لحاظ علمی بتوانیم این نشست ها را کمک کنیم.

وی با اشاره به نقش این همایش در وارد کردن حوزه های علمیه به عرصه تبیین شاخص های اقتصاد مقاومتی افزود: موضوع محوری ما در این نشست ها و همایش ها نقش حوزه های علمیه در اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر حوزه های علمیه این کار را جدی بگیرند و پیگیر شوند، میتوان به این اهداف رسید ابراز داشت: نباید طوری حرکت کنیم که پس از مدتی رهبر انقلاب بگویند حرف درباره اقتصاد مقاومتی زیاد مطرح شد اما به مرحله عمل نرسید.

به گفته حجت الاسلام نیکی ملکی، الزامات، ضروریات و اهداف اقتصاد مقاومتی و تقدیر از پایان نامه هایی که در این موضوع تدوین شده از محورهای همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین در آذرماه خواهد بود.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccioqi.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما