سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 23185

امیرالمومنین (ع) به بانوان جامعه اسلامی منزلت اجتماعی دادند

قم نيوز : قم نیوز: استاد جامعه الزهرا (س) گفت: مولا علی (ع) همواره به منزلت اجتماعی زنان احترام می‌گذاشتند و برای ایشان احترام بسیار ویژه‌ای قائل بودند و حقوق ایشان را رعایت می‌کردند.
امیرالمومنین (ع) به بانوان جامعه اسلامی منزلت اجتماعی دادند
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری با اشاره به میلاد حضرت علی (ع) در خانه خدا اظهار کرد: وقتی دعای فاطمه بنت اسد مستجاب شد و ایشان به خانه کعبه راه پیدا کرد سه روز در آنجا بود تا اینکه مولا علی (ع) متولد شدند.

استاد حوزه با اشاره به اینکه نقش حضرت علی (ع) در انتخاب بانوان سرآمد بود تصریح کرد: ایشان در شرایط سخت انتخاب بانوانی برای همدلی و همراهی با خود کسانی را انتخاب کردند که بسیار مومن و شایسته و زیرک و آگاه به زمان خود بودند.

وی در خصوص رفتار مولا علی (ع) در رفتار با بانوان تصریح کرد: علاوه بر اینکه سیاست‌های آن دوره طوری نبود که زمینه‌ای برای رشد و ظهور اجتماعی بانوان باشد اما امام علی (ع) بانوان را حتی وارد میادین کارزار و جنگ کردند و به زن منزلت اجتماعی دادند.

ظهیری با اشاره به اینکه امام علی (ع) با همسران و دختران خود همواره با عدالت رفتار می‌کردند تاکید کرد: ایشان در رفتارشان با دخترانشان بسیار خوب بودند و بسیار نسبت به همه همسران و دختران خود مهربان و رحیم بودند و آموزش‌های لازم را با رحمت به آن‌ها می‌دادند.

استاد حوزه با اشاره به اینکه زنان نیز در رفتار با ایشان جنبه عفاف و پاکدامنی را رعایت می‌کردند، افزود: حضرت علی (ع) طوری با دختران و بانوان برخورد می‌کردند که ایشان همواره جنبه عفاف و اخلاق و رفتار مورد نظر مولا (ع) را که همواره در رفتار با بانوان جوانمرد و نیک بودند را رعایت می‌کردند.

وی تاکید کرد: مولا علی (ع) همواره به منزلت اجتماعی زنان احترام می‌گذاشتند و برای ایشان احترام بسیار ویژه‌ای قائل بودند و حقوق ایشان را رعایت می‌کردند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdciwzar.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما