چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 23221

روحانیون همواره در خدمت قرآن و عترت باشند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم گفت: بهترین راه برای دستیابی به مدارج عالی و روحانی،‌ همین لباس مقدس روحانیت است چون شبانه‌روز انسان در خدمت قرآن و عترت است.
روحانیون همواره در خدمت قرآن و عترت باشند
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد اسرا؛ آیت الله عبدالله جوادی آملی در مراسم عمامه گذاری طلاب با ذکر حدیثی از امام علی علیه السلام بیان داشت: هر برنامه‌ای که خداوند برای ملائکه دارد همان برنامه را برای ما هم گذاشته است.

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید مؤمنانی که نه بیراهه رفتند و نه راه کسی را بستند فرشته‌ها از هر دری بر آنها وارد می‌شوند و به آنها سلام عرض می‌کنند. این بیان قرآن درباره فرشته‌ها نسبت به مؤمنین است. مردان الهی همین معنا را در عالم دنیا حس می‌کنند و راحت هم هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بهترین راه همین راه روحانیّت است، اظهار داشت: با توجه به اینکه طلاب و روحانیون هر روز با قرآن، دعا، روایات و احادیث ائمه سر و کار دارند، راه برای آنها روشن‌تر و آسان‌تر از دیگر اصناف و اشخاص است. هر چند برای دیگران نیز این راه باز است که تلاش و کوشش فراوان آنها را می‌طلبد.

وی به ذکر حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام پرداخت و گفت: حضرت امیر می‌فرماید من به جایی رسیدم که «ینحدر عنی السیل و لا یرقی الیّ الطیر» من آن کوه بلندی‌ام که سیل علوم از من می‌ریزد و هیچ کسی نمی‌تواند تا این مقام پرواز کند و بالا بیاید؛ شما عزیزان مخصوصاً کسانی که امروز به لباس پرافتخار روحانیت به مناسبت میلاد آن حضرت نایل شدید راهیِ همین راه هستید، اگر کسی اهل مکتب باشد، اهل مدرسه باشد، آب را از یک استخر بگیرد خب به اندازه استخر آب دارد اما اگر در دریا بخواهد کمک بگیرد دیگر تمام‌شدنی نیست.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: هیچ کس توقّع ندارد که به عمق نهج‌البلاغه برسد، اما این بیان لطیف و نورانی حضرت که در نهج‌البلاغه هست برای همه ما راهگشاست؛ به حضرت گفتند چرا این‌قدر دوست خدایی، چرا این‌قدر به خدا علاقه‌مندی، چرا این‌قدر خدا خدا می‌کنی؟ گفت من چرا او را دوست نداشته باشم او همان برنامه‌ای که برای ملائکه دارد همان برنامه را برای من گذاشته است.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه راه برای فرشته شدن باز است و بهترین راه همین راه انبیا است، بیان داشت: برخی‌ها این توفیق را دارند که هم در دنیا هم در آخرت با فرشته‌ها مصافحه می‌کنند، بعضی‌ها فقط در آخرت نصیبشان می‌شود که ﴿وَ الْمَلائِکَةُ یَدْخُلُونَ عَلَیْهِمْ مِنْ کُلِّ بابٍ ٭ سَلامٌ عَلَیْکُمْ﴾ اینها که برای انبیا نیست، اینها که برای ائمه نیست آنها مقام بالاتری دارند برای مؤمنین است، پس می‌شود به این مقام رسید و بهترین راه هم همین لباس مقدس روحانیت است چون شبانه‌روز انسان در خدمت قرآن و عترت است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjv8e8.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما