پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 23274

تقدیر AFC از ملی‌پوش فوتسال قم به عنوان دومین گلزن برتر جام سیزدهم

قم نيوز : قم نیوز: کنفدراسیون فوتبال آسیا از فوتسالیست ملی‌پوش استان قم به عنوان دومین گلزن برتر مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا تقدیر کرد.
تقدیر AFC از ملی‌پوش فوتسال قم به عنوان دومین گلزن برتر جام سیزدهم
به گزارش قم نیوز، این فوتسالیست ارزشمند از نگاه کارشناسان و مقامات کنفدراسیون فوتسال آسیا علی اصغر حسن‌زاده بازیکن با سابقه و شاخص فوتسال قم در یک دهه اخیر است که توانست علاوه بر عنوان ارزشمندترین و بهترین بازیکن سیزدهمین دوره بازی‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا، عنوان دومین گلزن برتر این مسابقات را نیز از آن خود کند.

حسن زاده که از اوایل دهه ۱۳۸۰ فوتسال خود را از تیم باشگاهی ارم کیش قم آغاز کرد و بعد از آن در تیم‌هایی همچون فولاد ماهان سپاهان اصفهان، صبای قم، الریان قطر و هم اکنون نیز در تیم نوریلسکی نیکل روسیه سابقه بازی کردن دارد در جام سیزدهم بازی‌های قابل قبولی برای تیم ملی فوتسال به نمایش گذاشت.

این بازیکن قمی در سیزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا بعد از محمد طاهری کاپیتان دوم تیم ملی فوتسال نیز محسوب می‌شد و به عنوان یکی از پنج بازیکن اصلی مورد نظر خسوسکاندلاس سرمربی اسپانیایی تیم ملی برابر رقبای آسیایی به میدان رفت.

حسن زاده از همان بازی اول تیم ملی که در مقابل اندونزی با برتری پنج بر یک ملی پوشان کشورمان به پایان رسید گلزنی خود را آغاز کرد اما بیشتر از اینکه به فکر گلزنی باشد به سبب اینکه کاملا در خدمت تیم و برای موفقیت تیم ملی فوتسال کشورمان بازی می‌کرد، بیشتر اوقات پاس گل‌ها را در دهانه دروازه برای دیگر بازیکنان تیم ملی از جمله حسین طیبی آماده می‌کرد.

با این حال حسن زاده توانست در سیزدهمین دوره مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا در کشور ویتنام ۸ گل برای تیم ملی فوتسال کشورمان به ثمر برساند و بعد از حسین طیبی که با ۱۵ گل عنوان بهترین گلزن جام سیزدهم را کسب کرد به عنوان دومین گلزن برتر این رقابت‌ها معرفی شود و از سوی مقامات AFC هم به عنوان دومین گلزن برتر و هم به عنوان ارزشمندترین و بهترین بازیکن جام مورد تجلیل و قدردانی ویژه قرار بگیرد.

حسن زاده با حضور در فینال رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا با اینکه در ضربات پنالتی نتوانست توپ خود را به گل تبدیل کند اما باز هم یکی از بازیکنان موثر تیم ملی بود و در نهایت توانست برای نخستین بار مدال نقره بازی‌های جام ملت‌های آُسیا را کسب کند چون این بازیکن پیش از این دو بار مدال طلا و عنوان قهرمانی و یک بار نیز مدال برنز و مقام سومی جام ملت‌ها را به دست آورده بود.

بعد از حسین طیبی با ۱۵ گل و علی اصغر حسن زاده با ۸ گل که نخستین و دومین گلزن برتر جام سیزدهم لقب گرفتند، نوبایا اوسودو از تیم ملی ژاپن و وحید شفیعی دیگر ملی پوش فوتسال کشورمان در رده‌های بعدی جدول گلزنان این رقابت‌ها قرار گرفتند در حالی که تیم ملی فوتسال ایران در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر ژاپن در ضربات پنالتی مغلوب شد تا در رده دوم قرار گیرد.

انتهای پیام‌/126
https://qomnews.ir/vdchkini.23nxqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما