قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی گفت:دولت باید بر تعیین قیمت ها و بازار نظارت کند، تا هر کس هر چه دلش خواست روی اجناس نکشد؛ مردم ما از این مساله رنج می برند و این مساله را در نامه ها و مراجعات خود به ما منتقل می کنند.
ابراز نگرانی آیت الله نوری همدانی از عدم نظارت کامل دولت بر بازار
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، از بسیج به عنوان شجره طیبه نظام و بازوی پرتوان ایران اسلامی یاد کرد.

استکبار از نیروهای بسیجی جان بر کف هراسان است

وی با بیان این استکبار جهانی و دشمنان از نیروهای بسیجی جان برکف ما هراس دارند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیج امروز در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضوری تاثیرگذار دارد.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر این که مساله امر به معروف و نهی از منکر و حجاب ابتدا باید از نهادهای دولتی و ارگان ها شروع شود، گفت: برای تبیین مساله امر به معروف و نهی از منکر باید از تمامی ابزارها و ظرفیت رسانه ملی و دیگر رسانه ها بهره گرفت.

هرگونه اختلاف ما را از اهداف دور می کند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که برای پیشبرد اهداف انقلاب و کشور همه باید وحدت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: هرگونه اختلاف و تفرقه ما را از اهداف دور می کند.

وی افزود: اخذ جریمه دیرکرد از سوی بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری به هر شکلی که باشد حرام است و سیستم بانکی کشور باید به این نکته توجه کند.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود نظام سرمایه داری را دارای چالش ها و اشکالات بسیار زیاد دانست و گفت: در نتیجه حاکمیت نظام سرمایه داری، افراد ثروت مند روز به روز ثروت مند تر و فقرا روز به روز ضعیف تر می شوند.

وی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: من به رییس جمهور محترم که به دفتر ما تشریف آورده بودند و دیگران تاکید کرده ام که اقتصاد یک بخش آن مساله تولید است و دیگری مساله نظارت بر قیمت ها است که متاسفانه ما در این عرصه ها دچار ضعف جدی هستیم و قیمت یک جنس در مغازه ها با هم تفاوت دارد.

دولت باید بر بازار نظارت کامل داشته باشد

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: دولت باید بر تعیین قیمت ها و بازار نظارت کند، تا هر کس هر چه دلش خواست روی اجناس نکشد؛ مردم ما از این مساله رنج می برند و این مساله را در نامه ها و مراجعات خود به ما منتقل می کنند.

انفعال در برابر غرب و آمریکا معنا ندارد

این مرجع تقلید همچنین در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که مسؤولان مراقب باشند چراکه زیاده خواهی های غرب و آمریکا پایانی ندارد، گفت: اروپایی ها و آمریکا گستاخی را به جایی رسانده اند و می خواهند برنامه موشکی ایران را در مذاکرات هسته ای جای دهند.

وی بیان کرد: در مقابل چنین دشمنان کینه توزی برخورد انفعالی هیچ جایگاه و وجهی ندارد و باید با اتحاد و همبستگی در مقابل زیاده خواهی آنها بایستیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccp1qi.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما