شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 23373

۹۵ درصد هزینه‌های درمان روستاییان را دولت پرداخت می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: درصد هزینه‌های درمان روستاییان را دولت پرداخت می‌کند و روستائیان و عشایر تنها ۵ درصد هزینه ها را متقبل می‌شوند.
۹۵ درصد هزینه‌های درمان روستاییان را دولت پرداخت می‌کند
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی خواه در نشست خبری با موضوع ارتقا سطح خدمات درمانی با اجرای طرح تحول نظام سلامت کشور با اشاره به ابعاد مختلف این طرح اظهار کرد: کلیات این طرح در جهت تکریم، مردم کاهش درد بیماران در جهتی که بیمار با مراجعه به مراکز درمانی جز بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در گذشته وقتی بیماران به بیمارستان مراجعه می کرد از بعد هزینه و عدم تکریم ناشایست توسط مراکز درمانی متحمل می شدند، افزود: در این طرح قدم های متحول شدن این روند برداشته شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان قم تصریح کرد: وزارت بهداشت با اهمیت حوزه سلامت را برای دولت و مجلس انعکاس داد و آن را از اولویت ها ی مهم جامعه قرار گرفت و این توفیق بزرگی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم تصویب شد و بحث سلامت در دستور کار دولت قرار گرفت، گفت: مصوبات اولین مرحله در دو هفته گذشته در مراکز دولتی اجرا شد.

ایرانی خواه با اشاره به میزان خدماتی که در زمینه خدمات در مراکز درمانی دولتی به بیماران ارائه می شود، خاطرنشان کرد: تمام مراجعین که برای بستری به بیمارستان ارجاع داده می شوند کلیه ها هزینه اعم از بستری، دارو و جراحی ۹۰ درصد توسط دولت پرداخت می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم بیان کرد: ارائه این خدمات برای بیماران روستایی و عشایر نیز ۹۵ درصد است توسط دولت پرداخت می شود و روستائیان و عشایر تنها ۵ درصد هزینه ها را متقبل می شوند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان قم به سیاست رایگان کردن هزینه های زایمان طبیعی در مراکز دولتی اشاره کرد و افزود: در اولین بسته با توجه به ضرورت افزایش جمعیت به علل مختلف ضرورت دارد ودرا ولین دسته همایتی این سیاست زایمان طبیعی از دو هفته گدشته در مراکز دولتی به صورت رایگان انجام می شود.

وی با اشاره به بیمارستان ها و مراکزی که شامل طرح تحول نظام سلامت می شود، اظهار کرد: ۶ بیمارستان و مرکز درمانی نکویی، شهید بهشتی، کامکار، ایزدی، الزهر(س) و حضرت معصومه (س) در استان قم شامل طرح تحول نظام سلامت کشور هستند.

ایرانی خواه با بیان اینکه تا قبل از اجرای این طرح بیماران، بسیاری از هزینه ها را متقبل می شدند و هزینه های کمرشکنی به دوش مردم بود، تصریح کرد: همچنین در مواردی هم از روابط نادرست بین بیمار و پزشک را نیز شاهد بودیم با اجرای تدریجی این طرح رابطه مستقیم پولی بین پزشک و بیمار نیز از بین می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه کلیات طرح و لازم الاجرابودن آن از ۱۵ ردیبهشت به تمام رماکز درمانی دولتی ابلاغ شده است، اظهار کرد:پزشکان پاره وقت که به عناوین مختلف شهر قممی آیند چگونگی حضور و فعالیت آن ها باید توسط معاونت درمان برنامه ریزی شود و خارج از این طرح هیچ پزشکی از اول خرداد حق فعالیت خارج از این طرح ندارد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان قم با اشاره به خدمات طرح تحول نظام سلامت در مورد بیماران خاص، افزود: بیماری خاص جز بسته های بعدی است که تدریجا اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه کلیات طرح یکسان است و ما با تمام توان برای تحقق این طرح تلاش می کنیم، گفت: در حد توان و برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش ما براین است که از امکاناتمان استفاده بهینه راداشته باشیم.

ایرانی خواه با تاکید براینکه اولویت ما خدمات در مراکز دولتی است، تصریح کرد: از اول خرداد ماه هیچ پزشک طرحی که به قم معرفی شده حق فعالیت در مراکز غیردولتی ندارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchxxni.23nxqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما